Einar Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Hei, tenkte jeg skulle montere ultrahvite dioder til parklys på bilen min, er snakk om å felle inn i reflektor der det ikke er fra før av, dette for å få parklys der det ikke er nå, og for å få ett mindre gult parklys, spesielt sammen med xenon/xenonlookpærer. Da er spørsmålet, hvilke dioder, og trenger jeg å bruke motstander eller flere dioder. Er ikke ute etter sterkt lys, lagde på min forige med pærer, da brukte jeg 3W i sprederne, 4W som orginalt i hovedlysa og 24V 5W i blinklysa, da fikk jeg ca den styrken jeg ville, skal iallefall ikke ha sterkere nå. I sprederne vil det ikke være mulig å skifte parkpærer uten å demontere lykta. Skal ikke ha blåskjær, kun skarpt hvitt, har ikke mer enn 4300 kelvin i lysa nå, og det skal plasseres halogen i sprederne igjen. Vil helst bruke 12V dioder, men innvendig i lykta går det greit å koble de sammen, spreder og hovedlys ligger i samme lykt. Kikka på Clas ohlson, og der har de ikke 12V dioder, men godt utvalg, biltamsia er nede... http://www.clasohlson.no/Product/Category.aspx?id=251030&_path=251882;251433;251301;251030&collapse=true Noen som har tips og erfaringer, eller bare peil. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg