Michaelw Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Hei og hopp! Jeg har sittet på med litt forskjellige biler når de spinner og merket en ting jeg syns er litt pussigt.. Jeg satt på med en BMW E30, bilen akslererte bra helt til hjula slapp og bilen begynte og spinne, da føltes det som om at bilen ble "holt igjen" og den akslerete ikke mer, den bare spant :) Jeg kjørte Corvetten vår ( C3 ), tråkka gassen i bånn og bilen akslererer noe sykt, hjula slipper men bilen fortsjetter og akslerere noe sykt!! Denne bilen har michelin pilot sport dekk, altså noe av det beste på markedet til gatebruk. På torsdag prøvekjørte jeg og pappa en Corvette C5, denne med rundt samme hk antall som vår. Bilen akslererer utrolig bra denne også, helt til hjula slipper og da føltes den som om at den slutta og trekke.. Denne Corvetten har samme dekk som vår Corvette.. Jeg syns dette er ganske rart, noen som kan forklare meg hvorfor noen biler fortsjetter og akslerere mens de spinner og andre ikke? TAKK FOR SVAR!! Siter [x]1988 Ford Escort XR3i Cab [x]1988 Ford Escort RS-Turbo Cab [_]1972 Chevrolet Corvette, LS7 - 565HK [_]1990 BMW 535i blir noget urginal http://www.bilforumet.no/prosjektforum/255664-michaelws-e34-bmw-535i-blir-noget-uorginal.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Hei og hopp! Jeg har sittet på med litt forskjellige biler når de spinner og merket en ting jeg syns er litt pussigt.. Jeg satt på med en BMW E30, bilen akslererte bra helt til hjula slapp og bilen begynte og spinne, da føltes det som om at bilen ble "holt igjen" og den akslerete ikke mer, den bare spant :) Jeg kjørte Corvetten vår ( C3 ), tråkka gassen i bånn og bilen akslererer noe sykt, hjula slipper men bilen fortsjetter og akslerere noe sykt!! Denne bilen har michelin pilot sport dekk, altså noe av det beste på markedet til gatebruk. På torsdag prøvekjørte jeg og pappa en Corvette C5, denne med rundt samme hk antall som vår. Bilen akslererer utrolig bra denne også, helt til hjula slipper og da føltes den som om at den slutta og trekke.. Denne Corvetten har samme dekk som vår Corvette.. Jeg syns dette er ganske rart, noen som kan forklare meg hvorfor noen biler fortsjetter og akslerere mens de spinner og andre ikke? TAKK FOR SVAR!! mest sansynlig pga forskjellige oppsett.. stiv bakaskel vs delt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 mest sansynlig pga forskjellige oppsett.. stiv bakaskel vs delt.. Har ikke BMW delt bakaksling også ? alle Corvetter har delt bakaksling Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 har vel mer med hvor mye mer kraft du prøver å legge ned ift hvor mye grep som er tilgjengelig. Når du spinner har du jo allerede gitt for mye gass i forhold til maks aks da...... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Med BMW`n vil jeg tro at sjåfør holdt igjen på bremsen, C5 kanskje det er antispinn vet ikke jeg. Men det kan og ha mye med både hjulvinkler og oppheng, vil tro at en bil med mye negativ camber vil dra mye dårligere, mens en med lite camber vil dra godt selv når det slipper. Når du spinner vil du bruke opp den tilgjengelige friksjonen, og da vil det uansett ikke være så mye drakraft fremover da friksjonen skaper varme istedet for fremdrift Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 10, 2009 Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 (endret) Kan hende det er snakk om diffbrems eller ikke? Antispinn vil vel i beste fall overføre krafta ved å bremse opp det spinnende hjulet, i verste fall kutte motoren. Endret August 10, 2009 av Skody Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michaelw Skrevet August 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 Alle bilene jeg har nevnt har delt bakaksel, alle bilene har diffsperre, begge corvettene har samme dekk, alle bilene kjørte uten antispinn ;) BMW sjaføren bremset ikke, men skal sies at det var litt vått, men med corvetten akslererer det selvom det er vått også når vi spinner.. ;) En annen ting som er rart er at av alle bilene jeg nå har nevnt, så er det vår Corvette som har mest negativ chamber, og den drar heelt klart best.. :p Siter [x]1988 Ford Escort XR3i Cab [x]1988 Ford Escort RS-Turbo Cab [_]1972 Chevrolet Corvette, LS7 - 565HK [_]1990 BMW 535i blir noget urginal http://www.bilforumet.no/prosjektforum/255664-michaelws-e34-bmw-535i-blir-noget-uorginal.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet August 10, 2009 Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 Lær deg litt fysikk, trådstarter. Sammenhengen mellom akselerasjon, vekt, friksjon, effekt, fart osv, lærer du deg i løpet av en uke hvis du er litt oppgående i toppen. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michaelw Skrevet August 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Lær deg litt fysikk, trådstarter. Sammenhengen mellom akselerasjon, vekt, friksjon, effekt, fart osv, lærer du deg i løpet av en uke hvis du er litt oppgående i toppen. Mr. Betterwisser, siden det høres ut som om at du har utrolig peiling på dette, så kan vel du forklare meg da? Er jo derfor jeg legger ut spørsmål her :) Corvette C5, har bremset 478HK på bakhjula, bilen veier ca 1400KG, og den ruller på 295, Michelin pilot sport dekk. Corvette C3, har ikke bremset hk antall, men motoren har orginalt 505hk (samme motor som sitter i den nye Corvette C6 Z06) motoren er chippet og har ingen bremsing på eksos eller noe, så jeg regner med rundt 550hk i motoren. Denne Corvetten veier litt mindre en C5'en, altså rundt 1350 eller noe, og ruller på 285 Michelin pilot sport dekk, altså de samme som C5'en, men mindre dimensjon. Vektfordelingen i corvettene nogenlunde like også, ca50/50. Farten når vi spant var vel på rundt 60km/t, i C5'n. Jeg satt inni bilen og det føltes som om at far bremsa, noe han ikke gjorde.. Spinner man i vår corvette når man kjører i rundt 60km/t akslererer den, og man blir pressa ned i setet.. :) Comprende? Siter [x]1988 Ford Escort XR3i Cab [x]1988 Ford Escort RS-Turbo Cab [_]1972 Chevrolet Corvette, LS7 - 565HK [_]1990 BMW 535i blir noget urginal http://www.bilforumet.no/prosjektforum/255664-michaelws-e34-bmw-535i-blir-noget-uorginal.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 I så fall er følelsene dine som har spilt deg et puss. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Lær deg litt fysikk, trådstarter. Sammenhengen mellom akselerasjon, vekt, friksjon, effekt, fart osv, lærer du deg i løpet av en uke hvis du er litt oppgående i toppen. noe som betyr at du har brukt vesentlig lengre tid?!;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Vil tru det har noe med om sjåføren holder gassen fremdeles i bånn idet bilen begynner å spinne. Samme prinsippet som om vinteren. Spinner du som en tulling for å komme opp en bakke stopper du opp ganske fort. Tar du det rolig og småspinner litt vil du ha mye større fremdrift. Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 noe som betyr at du har brukt vesentlig lengre tid?!;) Det stemmer. Du er glupere enn jeg trodde. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.