Gå til innhold

Hvordan fjerne rustet bremstestøv fra alu felger?

Ranger emnet

Gjest brunerune

Anbefalte innlegg

Gjest brunerune

Vel, har seg sånn at en kompis har kjørt litt for lenge på de gamle bremseklossene, sånn de har gått inn på stålet. Bremsestøvet fra klossene\stålet har lagt seg på alu felgene, og rustet etter bare noen dager. Er det noen tips for å få dette vekk uten å ta lakken på alu felgene? Noe som er sterkere enn vanlig felg rens?

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask felgene først med dertilegnet felgvask, Billberry er min favoritt iallefall. Deretter clayer du med clay, Riccardo clay ville jeg ha brukt. Trenger også lubrikasjon til clayen, da er Optimum No Rinse veldig fin, og kostnadsbesparende.

Da skal bremsestøvet være long gone :)

Alle disse produktene får du kjøpt på http://www.scandicshine.no

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt at du reiser ut til lakk & verktøy på luratoppen og kjøper 3M`s claybar eller Megs Claybar m/ detailer. Du kan også syrevaske dem eller bruke lynol samt en fin pad for å pusse det bort.

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Hvis du ikke er redd for felgene dine, kan du kjøpe noe som heter Ferro-bet rustvask. Skal ikke stå på lenge!

Har sett det blitt brukt på ren alu(pynteplater på 4x4), og er helt EKSTREMT hvor bra det virker! Får gammal traust oksidert alu til å bli omtrent som høyglanspolert :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å lage en lik tråd, så låner denne litt..

Har også noen asfaltflekker jeg skulle fjerna om noen har ett tips?

Har prøvd og polert felgen med autosol uten noe spes hell...

felg.jpg

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Inox-kant "POPP"?

Last Touchen til Meguiar`s er ganske grei til å fjerne dritt på felgene med(spørs jo hva, men den fjerner en god del asfalt støv), og ved hjelp av en MF så lager du heller ikke noe særlig med riper å dritt på felgen din:)

- Volvo V40 T3 Summum 2013

- Volvo V60 Summum 2012 Solgt

- VW Polo 1996 Solgt

- BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt

X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Inox-kant "POPP"?

Hvaforno-kant?

Har selv brukt sitrusrens for å fjerne slike rustflekker fra mine gamle kromfelger, og det fungerte helt utmerket. Et par spray med sitrusrensen og så litt gnikk med ei fille og rusten løste seg opp som om det var en helt vanlig flekk med dritt. ;)

Ahh, skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke har prøvd det, bruker jo sitrus rensen til alt annet også:P hehe

Klår litt i fingra etter å prøve nå, men leverte godbilen på lakk igår, så må vel vente til den blir satt på vinterlagring før jeg begynner med det. Trenger vel noen gode felgvokser osv. også, tenkte å plukke av alle felgene for å gjøre det skikkelig i vinter ;)

Endret av Popp

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...