MediaSUV Skrevet August 10, 2009 Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 Kalesjen på min kones Renault 19R kabriolet er løs på noen punkter helt bakerst, der den skal være limt fast til en metallist. Har noen en anelse om hvordan jeg får fikset det? Snakket med en seilmaker i nærheten, men det blir litt kronglete å få flyttet bilen over på ei øy uten broforbindelse, dessuten hadde de ikke drevet noe særlig med sånt... ;) Er det noe jeg like godt kan lime selv, bare jeg har det riktige limet? Og hva er i så fall det riktige limet? Og ikke minst hvordan får jeg det til å holde seg fast fram til limet er tørket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Kjenner ikke denne spesifikt, men det høres litt spooky ut å bare lime den, selv om du skulle brukt feks TEC7 som er vannvittig sterkt. På vår Sebring, er kalesjen bak festet i klem mellom to metallister. Foran er den trukket over fronten på kalesjeramma, og stiftet fast på undersiden. Skiftet kalesjen på denne i fjor høst, på 2-3 timer. Kjøpte kalesjen via ebay fra usa. kostet under 1700 kroner inkl. frakt :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MediaSUV Skrevet August 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Denne kalesjen er bare limt bak originalt, derfor må den nok limes. Og det var litt av en pris du fikk på kalesjen, det kan nok jeg bare drømme om! Det er jo ikke akkurat like mange Renault 19 cab i verden som Sebring. Sebringen har jo solgt rimelig godt i USA! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Send en forespørsel til disse, og hør om de kan levere. Ikke umulig. Hvis du kan få slakket kalesjen under limingen (evt i tillegg bruke tvinger), er vel TEC7 som du får i byggevareforretninger noe å vurdere. Bare det er reint før du limer, så sitter dette vannvittig, og blir litt gummiaktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MediaSUV Skrevet August 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 (endret) Takk, men de er ganske dyre på europeiske biler. Jeg har funnet en i England til drøyt 3000 kroner pluss frakt/toll, og det kan neppe amerikanerne matche. Derfra kjøper jeg heller deler til Oldsen og Chevyen min... Kalesjen kan slakkes, ja. Jeg tenkte ikke på TEC7, det har jeg liggende etter mange andre jobber. Det limet som sitter der, er et veldig tynt lag og hardt. Jeg er redd for at med TEC7 blir det for tykt på de punktene jeg limer med det, så kalesjen ikke vil sitte tett de andre stedene. Men det er jo verd et forsøk! Kan alltids fjerne det med barberblad senere. Edit: Tror det er løst! Jeg fant et firma på eBay som selger lim til kalesjereparasjoner. Jeg mailer dem og spørs om det kan brukes til å lime den til metall også. Endret August 12, 2009 av MediaSUV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Ja, også var det linken til dette firmaet da? Kommer sikkert noen og leser dette om en 60-70 år vettu :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MediaSUV Skrevet August 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Kanskje det... Her er eBay-butikken deres: http://stores.shop.ebay.co.uk/Glue-Shop__W0QQ_armrsZ1 Og den kalesjen jeg fant i England til 310 pund: http://www.carhood.com/renault.htm Men det er jo bare den ytre kalesjen, innertrekket koster selvsagt 180 pund til... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg