Gå til innhold

senking del 2

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

jeg blir rett og slett helt matt av dette prosjektet :mad:

Supersport Senkesett m dempere 65/55 mm kjøpt på Autospar...

monterte framdemper og fjærer idag, stressa i 1 time med å få opp topp bolten, fikk begge demperene på og fikk bilen av jekken.

ALTFOR LAVT! dekket tar oppi skjermen i alle humper hvis jeg ikke kjører veldig sent, og tar jeg en kraftig sving så tar den oppi også! står at det er 65/55 senkesett, visste ikke at det ville bli for lavt på en polo! Er jo poloer som er senka 100mm... og jeg har bare 6.5x15 med 195/45 dekk...

Nå trenger jeg litt hjelp til å finne en løsning. Jeg har noen mulige:

1. Ta dem av og prøve å få bytta i ett nytt senkesett gjerne FK AK som er dobbelt så dyrt (4700) men da slipper jeg iallefall dette en gang til.

2. Ta dem av og kjøpe nytt og prøve å selge det til noen...

3. Kjøpe høyere fjærer... vil det gå med 40 mm fjærer på dempere som er beregnet for 65mm fjærer? De er vel litt universelle de supersport demperene.. Går det an å kjøpe kun fjærer foran, eller må jeg kjøpe alle 4?

Jeg ønsker litt synspunkter her, fordi jeg er litt stuck og blir enormt deprimert av sånne ting som dette :o

Har noen bilder skal legge dem ut så fort jeg får dem...

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er nok bare en vei å gå - opp igjen ....

Har ikke fått med meg at du har spurt om høyde ... men en kammerat har en som er 60 senket - den er LAV ....

Når folk senker mer en dette valser de skjermene ekstremt og setter på dekk som har mindre rulleomkrets ...

Har du prøvd med sommerdekkene også ? Går ut fra at du har rett innpress på felgene dine ? Hvis ikke kan d jo bli bedre med andre felger ...

Men 65 er så pass lavt at du får nok problemer uansett ...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir litt tungvint løsning akkurat nå... og dyr...

Bilen var senket med fjærer fra før, men original dempere. Er vanskelig å si om det var fjærene som var gyngete eller demperene, men jeg tror jeg skal prøve de gamle fjærene, og se hvordan dem går på de nye demperene. Men spørs om de er stive nok...

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkeskåler autospar

Noen må forklare meg hvordan disse virker... Sånn jeg ser det for meg plasseres disse istedenfor topplaten på demperen og gjør at fjæren må presses ennå mer sammen.... Vil ikke dette da gjøre at fjæren presser mer og bilen vil bli høyere?

vennligst forklar de som har forståelse for det :)

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med noe valsing ser det jo ut til å gå ?

Innerskjermen er jo ikke så farlig om det tar i ....

Kan eventuelt se hvor d tar i - varme opp med varmt luft pistol - og bøye dette stedet inn ( i plast skjermen )

Ser jo mye høyere ut bak ? sikker på at du har satt sammen rett nå ?

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider