Gå til innhold

senking del 2

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

ja valsing hadde jo vært tingen... hvor kan jeg få gjort det? og hvor mye koster det? går vel ann å valse 1 - 2 cm uten å omlakkere?

Tenkte litt på topplaten på demperen nå, hva om jeg snur den slik at jeg må presse fjæren ennå mer sammen, vil vel bli litt høyere da... skal teste det idag.

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

grunnen til det er høyere bak er først og fremst at fjæren er snudd på hodet for å passe til polo, slik at den smale delen av fjæren står på bunnplaten. Da bruker den ikke sporet der som er beregnet på den brede delen slik at fjæren står litt høyere.

Så er jo bak 10 mm høyere også...

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente jeg ikke så noe stopper i toppplaten og jeg satt på slik jeg tok det av, men jeg har litt tro på at hvis jeg snur den så vil fjæren bli presset mer sammen og bilen bli høyere.

Det var egentlig derfor jeg spurte om senkeskålene på autospar, hvordan de monteres... byttes toppplaten ut med en senkeskål? for da kunne jeg jo bare tatt en senkeskål og snudd den for å presse fjæren sammen ennå mer... Kan være jeg er helt på jordet her...

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har satt på de gamle senkefjørene nå

Senking2_006.sized.jpg

og resultatet ble...

Senking2_016.sized.jpg

Så nå går bilen ganske bra over humper, selvfølgelig hvis jeg kjører fort så subber det nedi på fører siden (siden jeg kjørte alene) men normalt og svinger går fint nå.

Er ikke så stivt som supersport fjærene, men men det ble jo høyere og egentlig mer komfortabelt.

Får sette på supersport demperene når jeg får meg 8x14 :)

Er det farlig å kjøre med forskjellige merke fjører framme og bak? Bilen er godkjent med det gamle senkesettet så har egentlig ikke planer om å godkjenne den på ny. Tror ikke noen legger merke til det sålenge det allerede står noe i vognkort...

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider