Gå til innhold

W210: Senk, felger o.l.

idadb

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på å kjøpe meg en 99 mod E200. Lurer i den sammenheng på kva som blir den "optimale" senk (kun fjærer? fjærer & demperer? antal mm?) og str på felg/ dekk. Jeg vil ikke ha noe subbing, og bilen må kunne kjøres på litt humpete veier/ fartsdumper. Trenger heller ikke være det dyreste på markedet hehe.

Videre lurer jeg på om det finnes noen bra nettsider der man kan få kjøpt nye lykter og diverse sånt? Er jo så dyrt å style merce, så det får bli med litt andre oppgraderinger istedet ;) Håper det er noen her som kan hjelpe ;)

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du litt å titte på:

luxusline.no

streetdesign.no

realcar.no

kjøper du 40mm senk så subber den ikke, blir sånn passe lav. Når du senker bilen ville jeg gått for 18" felger, det er bilen din levert originalt med på sommerhjula, med senk så ser det bra ut. Bredde på dekk, tja.. en 245 bak og 225 foran er jo greit? jeg liker så breie som mulig selv.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du litt å titte på:

luxusline.no

streetdesign.no

realcar.no

kjøper du 40mm senk så subber den ikke, blir sånn passe lav. Når du senker bilen ville jeg gått for 18" felger, det er bilen din levert originalt med på sommerhjula, med senk så ser det bra ut. Bredde på dekk, tja.. en 245 bak og 225 foran er jo greit? jeg liker så breie som mulig selv.

Okey takk :) Skal få sjekka ut de sidene.

40 mm, da tenker du kun fjærer? Nå står der på 17" med 225/45 dekk, men det var ikke noe særlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Jeg hadde samme planene som deg, men senkinga med fjærer gadd jeg ikke. Bilen ble ganske lav når jeg fikk på nye felger, også skal jeg bytte putene under fjærene, min blir 12mm lavere forran og 8mm lavere bak.

Lykter handlet jeg på e-bay.

Dekk har jeg 235\40-18 forran og 265\35-18 bak. Litt annet innpress på felgene bak så hadde jeg fint fått på 285, kanskje 295.

På bildene er det uten noe som helst senking, 35-40mm blir for mye for meg, vil ikke ha den altfor lav. Men med putene under fjærene mine så blir den som sagt ca 1 cm lavere enn på bilde.

IMG_4892.jpg

IMG_4887.jpg

Endret av Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey takk for svar ;) Tror jeg venter med evt senking til nye felger er kommet på jeg da :) Hvilke puter er det snakk om? Hvor er de, hvor får man kjøpt andre typer? Er litt grønn på mange områder ennå hehe :p

Noen som har peiling på dette med innpress i samme slengen? Står 31 i vognkortet, innenfor hva begge veier kan man gå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fineste på en W210 er noen felger jeg ikke husker navnet på, 5 smale eiker, 18", god kant og polerte, lurer på om det er noen zitofelger faktisk.

Masse senk, vet ikke hvor mye i mm, men slik at felgene forsvinner godt oppi, som faktisk fungerer på bilen, men det blir nok litt mere ubrukelig enn du ønsker.

Ellers, så fungerer både 18" og 19" fint på dem, du får justerbart til dem, men vet ikke helt pris på dette, Hvor mye senk kunne du ntenkt deg, slik at bilen blir litt lavere, eller så den blir tøff?

Dess større felger, dess lavere bør det være.

Ottesen: Har du Avantgarde, hvis ikke gir jo de rundt 25 mm senk, hvis du har, så kan du trekke av rundt 25 mm på senkesetta.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slike puter man har over fjærene for å justere høyden og slik. Finnes putnene 1,2,3,4,5 forran og 1,2,3,4 bak der laveste tallet er dem minste putene (lavest). På min så skal jeg bytte ifra 4'rer pute forran og en 3'er pute bak, til 1'ner puter rundt hele. Kommer nok til å blir ganske mye lavere.

Innpress:(qoutet ifra Viking067) Avstand fra senter på felg til annleggsflaten/der felgen ligger mot bremsetrommel/nav etc.

Også kalt offset.

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fineste på en W210 er noen felger jeg ikke husker navnet på, 5 smale eiker, 18", god kant og polerte, lurer på om det er noen zitofelger faktisk.

Masse senk, vet ikke hvor mye i mm, men slik at felgene forsvinner godt oppi, som faktisk fungerer på bilen, men det blir nok litt mere ubrukelig enn du ønsker.

Ellers, så fungerer både 18" og 19" fint på dem, du får justerbart til dem, men vet ikke helt pris på dette, Hvor mye senk kunne du ntenkt deg, slik at bilen blir litt lavere, eller så den blir tøff?

Ottesen: Har du Avantgarde, hvis ikke gir jo de rundt 25 mm senk, hvis du har, så kan du trekke av rundt 25 mm på senkesetta.

Har Classic. Med dem putene jeg har handlet nå kommer den nok til å bli ganske lav. Skal prøve med dem først, kostet jo hele nesten 150kr for alle :D

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp :)

Planen er 18" eller 19" med kant i alle fall. Tror jeg venter med senken til etter felgene er på plass, blir enklere å se hva som passer best da. Ang den senkingen, så vil jeg i utgangspunktet ha den så lav som mulig MEN kunne kjøre fint over fatsdumper o.l. uten subbing og sånt ;)

Det er slike puter man har over fjærene for å justere høyden og slik. Finnes putnene 1,2,3,4,5 forran og 1,2,3,4 bak der laveste tallet er dem minste putene (lavest). På min så skal jeg bytte ifra 4'rer pute forran og en 3'er pute bak, til 1'ner puter rundt hele. Kommer nok til å blir ganske mye lavere.

Innpress:(qoutet ifra Viking067) Avstand fra senter på felg til annleggsflaten/der felgen ligger mot bremsetrommel/nav etc.

Også kalt offset.

Okey, det høres jo ut som en grei og billig måte å gjøre det på viss det ikke er mer som skal til ;)

Har prøvd å lest litt om innpress nå, og har forstått det slik at man kan gå 7,5 mm begge veier lovlig. Dvs jeg kan ha innpress 23,5- 38,5. MEN tror dere innpress 40 går da? :op:

Endret av idadb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neesten alt av mercedesfelger for ettermarkedet har ET35, foruten spesielt breie eller til W123->eldre...

Innpress, antall mm senter(midten av felgbredda) av felgen bygger innover i forhold til nav/anleggsflate.

Endrer man innpress endrer man sporvidde også.

Regenstykket ditt stemmer.

De MB-felgene jeg har vært borti har fra 28 til 49 i innpress, har sjeldent sett ettermarkedsfelger med høyere innpress enn 38.

Innpress, ET og Offset er det samme når det gjelder felger.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om desse felgene da? Fann noen i "nærheten" av der jeg kommer fra, og som ikke var så dyre.

nye 18" felg og dekk kjøpt i juni selges.dimensjon felg: 5/112

dekk : TRANGELE 225/40ZR18

45_-1745033281.jpg

19" TSW SPLITZ 8x19 alufelger m/ Sumitomo HTRZ II sommerdekk 235/35/19. ET (innpress) 40. Det følger med 4 spacere.

94_-405479084.jpg

meget fine 19toms felger,med dunlop 235.30.19 dekk som er brukt i 3 mnd...

07_-2082417702.jpg

Selger 4 18" AMG felger kjøpt i 2007 ny.

5390601_520x0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider