Gå til innhold

HK i vognkort. Mulighet for feil?

Ranger emnet

Slim!

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by TBI

Det står det ikke i vognkortet til bobla mi heller. Bare motorvolumet.

Er dette et potensiellt smutthull for å ikke godkjenne bilen etter motorbytte? (selv om det seff står, som på alle vognkort, at modifikasjoner etc .. blabla.. øke effekt .. )

-Bare jeg holder meg innen motorvolumet?

Er jo fullt lovlig å bytte til motor med likt motorvolum uten godkjenning.

:) ?

hehe, blir litt feil, se ford sierra fks

Hvis jeg hadde satt i en cosworthmotor i min gamle, måtte denne blitt godkjent som cosworth (og forsikret for den saks skyld :nono: ) , selv om begge blokkene har likt slagvolum

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Heisann.

Jeg så i et vognkort at en bil hadde 55kW noe som blir ca 75HK. Jeg ville allikevel sjekke på finn.no og der sto det at samme bilen hadde 66kW og 90HK. Hva stemmer? Er vognkortet absolutt?

Høres veldig ut som en gammel vw 1.6 forgaser som har bytta motor til 1.8 forgasser?

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

Hvis jeg hadde satt i en cosworthmotor i min gamle, måtte denne blitt godkjent som cosworth (og forsikret for den saks skyld :nono: ) , selv om begge blokkene har likt slagvolum

Men sierraen har vel oppmålt effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Potatis

Hva med en DOCH istedenfor en SOCH? Er jo akkurat samme blokka, samme motor, samme tilkoblinger, bare litt ekstra ventiler/kam/jern :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

Hva med en DOCH istedenfor en SOCH? Er jo akkurat samme blokka, samme motor, samme tilkoblinger, bare litt ekstra ventiler/kam/jern :)

DOHC og SOHC har en to ting til felles: De er på ca to liter, og er laget av Ford.. Thats ALL..

Dessuten så har også DOHC (i Sierra og Scorpio-95) kun 8 ventiler...

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Slim!

Heisann.

Jeg så i et vognkort at en bil hadde 55kW noe som blir ca 75HK. Jeg ville allikevel sjekke på finn.no og der sto det at samme bilen hadde 66kW og 90HK. Hva stemmer? Er vognkortet absolutt?

Er det en Golf MK2 1.8 det er snakk om? Denne motoren kom isåfall med både 75 og 90 HK..

Tar du KW og multipliserer med 1,36 kommer du fram til HK, f.eks 85KW x 1,36 = 115,6 HK

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Er det en Golf MK2 1.8 det er snakk om? Denne motoren kom isåfall med både 75 og 90 HK..

Tar du KW og multipliserer med 1,36 kommer du fram til HK, f.eks 85KW x 1,36 = 115,6 HK

1.8gasser i golf mk2 kom kun i 90hk utgaven, audi hadde 75hk i 1.8gassern frem til 83?

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

DOHC og SOHC har en to ting til felles: De er på ca to liter, og er laget av Ford.. Thats ALL..

Dessuten så har også DOHC (i Sierra og Scorpio-95) kun 8 ventiler...

DOCH og SOCH er på 2 liter og laget av ford?

hm!

Ok, håper det du mente var at begge er like i liter og at DOCH også kan ha 8 ventiler.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

DOCH og SOCH er på 2 liter og laget av ford?

hm!

Ok, håper det du mente var at begge er like i liter og at DOCH også kan ha 8 ventiler.

Mulig jeg misforsto deg, det jeg mente var at OHC og DOHC motoren ikke har samme blokk! De har rett og slett ingen ting felles!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider