Christoph Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Hei. Var innom en merkeforhandler i dag for å avtale fireårsservice på min 05 mod.-Golf 1,9tdi sportline. Der ble jeg rådet til å skifte registerrem snart, da bilen nærmer seg fem år gammel. Det vil, dersom jeg velger å la VW-verkstedet gjøre jobben, koste ca. 9.000 kroner. Bilen er gått 53.000 kilometer, og i følge VW-fabrikken selv, anbefales det at reima skiftes først ved 90.000 km. Ifølge verkstedmannen har alle Møller-verkstedene valgt å gå bort fra fabrikkens anbefalinger, og råder heller kundene sine til å skifte reima seinest etter fem år, uavhengig av km.stand. Nå har jeg ikke sagt ja til hverken det ene eller det andre, men er det virkelig slik at det er nødvendig å skifte reg.rem allerede? Det må jo gjøres til sjuende og sist, men.. Noen råd? Bilen er ganske så strøken fra før, og slett ikke kjørt hardt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Reima skal byttes seinest hvert 5år. Etter såpass lang tid blir jo reima morken, og strekker seg litt Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marzo Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Vet ikke hvor verkstedmannen har fått for seg at møller går bort i fra fabrikk anbefalingen da disse er 5 år og 90.000km avhengig av hva som kommer først. Gummien reima er laget av morknes, samme om det er Tyskland eller Norge. Dette må man også følge opp for å beholde mobilitetsgaranti og reklamasjon. Dette står også svart på hvitt i service heftet ditt. De første sidene tar for seg forklaring på de forskjellige servce intervallene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfTDI Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 mener å huske at møller sa til meg at "storservice" var på 120' km, med reg. reim og alt sånt... er det 90 eller 120? Siter Nå - 2007 Golf V TDI x - 1991 Volvo 240 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 nå er ikke jeg en vag mann, men vet at flere bilmerker har en ramme på 5 år på regreim uansett kilometer.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 hva slags motor har bilen din? søstern har en 1.6fsi 2004mod gilf 5 . den er det ikke reg reim i men kjede som ALDRI må skiftes ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 hva slags motor har bilen din? søstern har en 1.6fsi 2004mod gilf 5 . den er det ikke reg reim i men kjede som ALDRI må skiftes ... etter flere hundre tusen må nok det også skiftes, men 1,9 tdi har reim og ikke kjede. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2009 Stemmer det som sies over her, 5 år/90000km alt etter hva som inntreffer først. Hør med andre verksted, det kan hende du får det billigere. Man må ikke bruke merkeverksted for å beholde evt garanti. Ellers så er ikke 9000 en upris, regner med det er inkl. ny reim, ny vannpumpe, strammehjul og arbeid. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JensA Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Ein kamerat fekk pris på 120`km service inkl reg reim skift og det kom på 16000kr, den prisen var litt drøy synes eg. Men han skal til sverige no og ta samme servicen for bare 8000kr, og det er ein pris eg kan leve med:) Siter VW Passat 1,9Tdi 2003 mod VW Golf 1,9 Tdi 2004mod (solgt) Subaru Legacy 2,2 1992mod (solgt) Audi 80 2,0 1992mod (solgt) VW Derby 1,3 1977mod (oppussing) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marzo Skrevet Oktober 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2009 Grunnen til at det er forvirringer rundt 90 og 120 tusen kilometer, er at register reima skal/må/bør skiftes innen 120.000km. Dvs kjører man bilen 120.001km frafaller garanti osv. For å unngå dette har både merkeverksted og flere anerkjente verksted reg reim bytte på 90.000km servicen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfTDI Skrevet Oktober 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2009 Det vil si at jeg kan vente til 120k, som jeg mistenkte? Så lenge det er innenfor 5 år, noe som ikke er noe problem da jeg kjører uforskammet mye. Siter Nå - 2007 Golf V TDI x - 1991 Volvo 240 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marzo Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 Det vil si at jeg kan vente til 120k, som jeg mistenkte? Så lenge det er innenfor 5 år, noe som ikke er noe problem da jeg kjører uforskammet mye. Riktig. Reima er på 120k intervallet men det anbefales å ta den på 90.000. De fleste forhandlere legger også med vannpumpe i byttet, da denne koster 7-800,- for delen og er den samme omfattende jobben som gjøres ved registerreim bytte. Vannpumpa ryker noen ganger før reg reim bytte og noen ganger etterpå, derfor legges det inn for å slippe og betale de flere tusen kronene selve jobben koster, to ganger. Husk å undersøk at det er med når dere er rundt å får pristilbud fra verksteder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anto00 Skrevet Mars 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2010 mener å huske at møller sa til meg at "storservice" var på 120' km, med reg. reim og alt sånt... er det 90 eller 120? snakket med verksted idag: på 04 modellen av golf 5 tdi er det 90tusen, men 05 og videre har registerreimbytte på 120` eller 5år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfTDI Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 snakket med verksted idag: på 04 modellen av golf 5 tdi er det 90tusen, men 05 og videre har registerreimbytte på 120` eller 5år kjekt å vite. er ikke lenge til jeg skal ha min til 90k-service, så da har jeg noe å slå i bordet med hvis de begynner med reg-remma.. :) de vil jo såklart bytte sånt oftere enn nødvendig, da de tjener på det :) Siter Nå - 2007 Golf V TDI x - 1991 Volvo 240 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfTDI Skrevet Mai 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 hm :) hadde nettopp femmer'n inne til 90k service, spurte da om neste service, om det ble reg.rem og hele pakka, men neej, det fikk vente til 150k :) det var da veldig langt i forhold til det andre har sagt :) men det gjør meg ingenting.. *telle tusenlapper* Siter Nå - 2007 Golf V TDI x - 1991 Volvo 240 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg