Gå til innhold

Nye skilter

Ranger emnet

Precious

Anbefalte innlegg

verste er jo at siden 1988 kunne svenskene få ha sitt eget nummer på skiltet, etter som hva de ville! norge hadde nylig dette oppe men ble avslått! det er teit det, de kan jo tjene masse penger på det, bare god inntekt ingen ting annet! skiltet var ikke så gale, minnet meg litt om retro bil med tysk skilt på :)

mvh.

ole

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mazdan min må få skilter fort som faen, jeg skakke ha de stygge nye skiltene som ødelegger forkledelsen min i utlandet. Jeg roper hvertfall ikke ut at jeg er fra Norge.

Og han tullingen på +/- 20år har nok aldri kjørt bil før.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de nye skiltene så bra ut jeg. :D

- De er like store som de gamle - no worries

- De stemmer mere overens med EU-standarden ellers

- Bedre lesbarhet (greit om bilen blir stjålet etc.)

- Skikkelig plass til oblatet

Syns det var litt særegent med Norske flagget itillegg, Syns disse skiltene er finere enn f.eks tyske eller svenske. Skilt har en funksjon, og det er viktigere enn utseendet tross allt - og jeg syns det er et bra kompromiss mellom form og funksjon de har landet på. :)

Men folk har forskjellige meninger uansett, alle kommer ikke til å bli fornøyd samme hvordan det hadde blitt løst.

Espen.

EspenOO

1998 Integra Type R

x 1998 Integra Type R

x 1999 Integra Type R

"...a high rpm-lifestyle!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne de ikke laget sånne fine små skilt som alle på forumet vil ha på bilen sin?:D

Nei beholder skiltet fra '99, finest det!

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

Whine whine whine....

de er identiske med de gamle bare nå har de nasjonalitets symbol på

og de er like store ..

de kommer ikke før sommeren..

det koster 400spenn å bytte til de .. HVIS DERE VIL HA DE!

slutt å klag ..

Vel...identiske er de ikke, dette er en ny type font da. (igjen)

Dessuten et merkelig stort mellomrom mellom tallene.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Er det mulig å kjøpe seg de "gamle nye" skiltene, altså de øverst på bildet, som kun har vært en stund nå?

Lages de fortsatt? Må man ha en rekvisisjon fra biltilsynet, og i såfall må man si at skilta har blitt stjålet eller noe for å få det??

Og pris (og sted i Trondheim)?

Ingen som vet???

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig de var ganske fine jeg. Har alltid syntes at de norske skiltene er så ufattelig dølle, nettopp fordi det bare er en lang hvit plate med noen tall på. Nå får vi i stedet et felt med flagg og N som stjeler litt plass fra det hvite slik at skiltet virker kortere, samt at det blir mer farge på skiltet. Selv får jeg det aldri som jeg vil allikevel (amerikansk type skilt), så dette er i det minste bedre enn det vi har hatt. Synes jeg da...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThaBoZZ

Det blir jo fett det da "NOT" :(

EDIT: var jo ikke så ille :)

bilskilt3gammeltognytt.gif

Er det bare meg, eller ser det nye skiltet litt lengere (bredere) ut?

*- Ja, jeg vet at dem sier at de er like store, men folk i politikk/stat/nazi, etc. har snakket usant før.

Og hvordan ser de små skiltene ut i denne fonten?Blir de borte? Eller blir små, firkantede skilt, ett helt flagg, med sorte bokstaver og tall oppå (-komplett umulig å lese av, ;) )

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider