olemarius Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 verste er jo at siden 1988 kunne svenskene få ha sitt eget nummer på skiltet, etter som hva de ville! norge hadde nylig dette oppe men ble avslått! det er teit det, de kan jo tjene masse penger på det, bare god inntekt ingen ting annet! skiltet var ikke så gale, minnet meg litt om retro bil med tysk skilt på :) mvh. ole Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Whine whine whine.... de er identiske med de gamle bare nå har de nasjonalitets symbol på og de er like store .. de kommer ikke før sommeren.. det koster 400spenn å bytte til de .. HVIS DERE VIL HA DE! slutt å klag .. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Mazdan min må få skilter fort som faen, jeg skakke ha de stygge nye skiltene som ødelegger forkledelsen min i utlandet. Jeg roper hvertfall ikke ut at jeg er fra Norge. Og han tullingen på +/- 20år har nok aldri kjørt bil før. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
genuine Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Jeg syns de nye skiltene så bra ut jeg. :D - De er like store som de gamle - no worries - De stemmer mere overens med EU-standarden ellers - Bedre lesbarhet (greit om bilen blir stjålet etc.) - Skikkelig plass til oblatet Syns det var litt særegent med Norske flagget itillegg, Syns disse skiltene er finere enn f.eks tyske eller svenske. Skilt har en funksjon, og det er viktigere enn utseendet tross allt - og jeg syns det er et bra kompromiss mellom form og funksjon de har landet på. :) Men folk har forskjellige meninger uansett, alle kommer ikke til å bli fornøyd samme hvordan det hadde blitt løst. Espen. Siter EspenOO 1998 Integra Type R x 1998 Integra Type R x 1999 Integra Type R "...a high rpm-lifestyle!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suveren Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Kunne de ikke laget sånne fine små skilt som alle på forumet vil ha på bilen sin?:D Nei beholder skiltet fra '99, finest det! Siter - 1995 Bmw E36 325i coupe X - 1995 VW Golf GTi - Solgt X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt -------------Sev/Bergen-------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by Kebab gud Whine whine whine.... de er identiske med de gamle bare nå har de nasjonalitets symbol på og de er like store .. de kommer ikke før sommeren.. det koster 400spenn å bytte til de .. HVIS DERE VIL HA DE! slutt å klag .. Vel...identiske er de ikke, dette er en ny type font da. (igjen) Dessuten et merkelig stort mellomrom mellom tallene. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Syns ikke de var så ille da... Tenk på folk i Tyskland, der har de i tillegg to fargesprakende oblater i tillegg. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by Laaars Syns ikke de var så ille da... Tenk på folk i Tyskland, der har de i tillegg to fargesprakende oblater i tillegg. Men de har billigere biler da.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by Zamot Er det mulig å kjøpe seg de "gamle nye" skiltene, altså de øverst på bildet, som kun har vært en stund nå? Lages de fortsatt? Må man ha en rekvisisjon fra biltilsynet, og i såfall må man si at skilta har blitt stjålet eller noe for å få det?? Og pris (og sted i Trondheim)? Ingen som vet??? Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Synes egentlig de var ganske fine jeg. Har alltid syntes at de norske skiltene er så ufattelig dølle, nettopp fordi det bare er en lang hvit plate med noen tall på. Nå får vi i stedet et felt med flagg og N som stjeler litt plass fra det hvite slik at skiltet virker kortere, samt at det blir mer farge på skiltet. Selv får jeg det aldri som jeg vil allikevel (amerikansk type skilt), så dette er i det minste bedre enn det vi har hatt. Synes jeg da... Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VKH Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Jeg synes og de er fine, kult med flagget. Heldigvis har jeg blå bil ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G.T.I Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 synes det var kult med norskt flagg :) men det ser ut som om det nye er litt bredere.. Siter - 90 mod Jetta (under ombygging) dvs. ingen bil for øyeblikket!!!! x 85 Mazda 626 GT x 85 Golf mk2 gti x 83 Golf mk1 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Originally posted by ThaBoZZ Det blir jo fett det da "NOT" :( EDIT: var jo ikke så ille :) Er det bare meg, eller ser det nye skiltet litt lengere (bredere) ut? *- Ja, jeg vet at dem sier at de er like store, men folk i politikk/stat/nazi, etc. har snakket usant før. Og hvordan ser de små skiltene ut i denne fonten?Blir de borte? Eller blir små, firkantede skilt, ett helt flagg, med sorte bokstaver og tall oppå (-komplett umulig å lese av, ;) ) mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Det blir sikkert ingen små skilt lenger... isåfall vil alt bli mikroskopisk. Så nå er det sikkert enda mindre sjangser for å få små skilt. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VKH Skrevet Januar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 De små skiltene blir borte, uten unntak. Men skulle likt å vite hvordan de amerikanske platene blir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg