Bekklund Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Er det noen som kan si meg hva forskjellige tuning ting gjør i Forza 2? Siter -Bekklund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RBrambo Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Er det noen som kan si meg hva forskjellige tuning ting gjør i Forza 2? Jeg kan ikke så mye... Men fant denne på youtube... Siter If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti GT: Tifosi78 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bekklund Skrevet August 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Men så er det sånn at jeg ikke får sett hele videon på Youtube.com! Noen som vet? Siter -Bekklund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bekklund Skrevet August 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2009 Noen som vet! Siter -Bekklund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RBrambo Skrevet August 14, 2009 Rapporter Share Skrevet August 14, 2009 (endret) Det beste er rett å slett å prøve seg fram ved å gjøre små endringer om gangen til du føler at bilen oppfører seg slik du vil. Noter gjerne de opprinnelige verdiene før du begynner. Når det gjelder camber, hold deg til negativ camber. Ettersom det blir press mot det dekket som er på "utsida" dvs. høyre dekk dersom det er en venstresving, vil da bli presset mer og mer mot asfalten og dermed gi deg bedre grep gjennom svingen. Toe og caster jeg usikker på så der tør jeg ikke å gi deg noen tips, men søk litt på google så er jeg sikker på at du finner noen guider der, som kan gi deg gode svar. Når det gjelder hastighet vs grep, så vil lite downforce gi deg en rask bil rett fram, men du vil slite i svingene, rett og slett bare å prøve seg fram. Justering av girene har også en del å si med tanke på topphastighet. En høyt giret bil vil akse bra, men ikke så høy topphastighet. Bra på veldig svingete baner uten noe særlig rettstrekker. En lavt giret bil vil ha høy topphastighet, men ha dårlig aks Når det gjelder bremsebalansen er det vanligst å kjøre med litt mer brems på framhjulene enn bakhjulene 60/40 - 55/45. Når det gjelder innstilling på differ har jeg ikke peiling. Nesten uansett hva du skal justere er det rett og slett å gjøre små endringer hele veien og prøve seg fram. Jeg skreiv tidligere, noter gjerne opprinnelige verdier. Skulle det gå skeis så er det jo bare å ta reset to default og begynne på nytt. På AH ligger det også en del biler med ferdige oppsett, dette kan også muligens være til hjelp. Det jeg har skrevet her er ting jeg har funnet ut av selv, ved å prøve meg fram. Har ingen eller generelt veldig lite peiling når det gjelder oppsett av biler. Endret August 14, 2009 av RBrambo Siter If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti GT: Tifosi78 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bekklund Skrevet August 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2009 Noen som vet noe om det andre, har googla litt, men fant ikke noe! Siter -Bekklund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RBrambo Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Her er en tråd fra forumet på forzamotorsport.net som kanskje kan hjelpe deg med litt tuning. Masse biler som er listet opp etter klasse. Har ikke sett så nøye på setupene, og siden jeg er uten box for øyeblikket så får jeg ikke testet det. Men, et setup som passer for meg, passer nødvendigvis ikke for deg og din kjørestil, men skader jo ikke å se litt. http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/2303131.aspx Nok en tråd... http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/2163750.aspx Siter If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti GT: Tifosi78 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.