Gå til innhold

Camber, Toe og Tunning i Forza 2!

Ranger emnet


Bekklund

Anbefalte innlegg

Det beste er rett å slett å prøve seg fram ved å gjøre små endringer om gangen til du føler at bilen oppfører seg slik du vil.

 

Noter gjerne de opprinnelige verdiene før du begynner.

 

Når det gjelder camber, hold deg til negativ camber. Ettersom det blir press mot det dekket som er på "utsida" dvs. høyre dekk dersom det er en venstresving, vil da bli presset mer og mer mot asfalten og dermed gi deg bedre grep gjennom svingen.

 

Toe og caster jeg usikker på så der tør jeg ikke å gi deg noen tips, men søk litt på google så er jeg sikker på at du finner noen guider der, som kan gi deg gode svar.

 

Når det gjelder hastighet vs grep, så vil lite downforce gi deg en rask bil rett fram, men du vil slite i svingene, rett og slett bare å prøve seg fram.

 

Justering av girene har også en del å si med tanke på topphastighet. En høyt giret bil vil akse bra, men ikke så høy topphastighet. Bra på veldig svingete baner uten noe særlig rettstrekker. En lavt giret bil vil ha høy topphastighet, men ha dårlig aks

 

Når det gjelder bremsebalansen er det vanligst å kjøre med litt mer brems på framhjulene enn bakhjulene 60/40 - 55/45.

 

Når det gjelder innstilling på differ har jeg ikke peiling.

 

Nesten uansett hva du skal justere er det rett og slett å gjøre små endringer hele veien og prøve seg fram. Jeg skreiv tidligere, noter gjerne opprinnelige verdier. Skulle det gå skeis så er det jo bare å ta reset to default og begynne på nytt.

 

På AH ligger det også en del biler med ferdige oppsett, dette kan også muligens være til hjelp.

 

Det jeg har skrevet her er ting jeg har funnet ut av selv, ved å prøve meg fram. Har ingen eller generelt veldig lite peiling når det gjelder oppsett av biler.

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en tråd fra forumet på forzamotorsport.net som kanskje kan hjelpe deg med litt tuning. Masse biler som er listet opp etter klasse. Har ikke sett så nøye på setupene, og siden jeg er uten box for øyeblikket så får jeg ikke testet det.

 

Men, et setup som passer for meg, passer nødvendigvis ikke for deg og din kjørestil, men skader jo ikke å se litt.

 

http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/2303131.aspx

 

Nok en tråd...

 

http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/2163750.aspx

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår