Gå til innhold

Er jeg blitt lurt av TVboden?

Ranger emnet


Jhabak

Anbefalte innlegg

Idag var jeg i sverige, og kjøpte orion cobalt co154s 600W bass ( I kasse ).

jeg kjøpte også en forsterker ; mutant monoblokk MT4001R.

Og 20mm2 kabler 5 m.

 

Alt dette betalte jeg 4000 kr for.

 

Var dette litt vell mye?

 

 

Takk for svar!

 

Kan også si at anlegget spiller ikke i nærheten av det som ble spillt i butikken før jeg kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NetOnNet sin pris på forsterker: 1000,- http://www.netonnet.no/?iid=no117415&dinPris=no117415

Pris sub: ca 700kr (http://www.ikesound.com/orion_cobalt_co154s)

Pris kasse: 500kr.

Pris kabel: 200kr.

 

Et rask overslag gir meg en pris på kr 2400,-. Så 4000 synes jeg er vel drøyt for det du har fått med deg. Hvis du hadde tatt turen til feks Torshov ville de nok ha kommet med en pakke som er mye bedre og billigere. Om du hadde bestilt gjennom bilradiospesialisten.no ville du hatt et enda bedre kjøp.

 

Lønner seg å sjekke ut på nettet før du handler.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NetOnNet sin pris på forsterker: 1000,- http://www.netonnet.no/?iid=no117415&dinPris=no117415

Pris sub: ca 700kr (http://www.ikesound.com/orion_cobalt_co154s)

Pris kasse: 500kr.

Pris kabel: 200kr.

 

Et rask overslag gir meg en pris på kr 2400,-. Så 4000 synes jeg er vel drøyt for det du har fått med deg. Hvis du hadde tatt turen til feks Torshov ville de nok ha kommet med en pakke som er mye bedre og billigere. Om du hadde bestilt gjennom bilradiospesialisten.no ville du hatt et enda bedre kjøp.

 

Lønner seg å sjekke ut på nettet før du handler.

 

Okei, takk for svar, regner med at jeg drar inn til Svinesund på Fredag og forlanger penga tilbake. Det skulle vell ikke bli umulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukerportalen.no:

Ved kjøp av varer i fra forretning har du ingen angrerett. Angrerett er noe man har ved kjøp utenfor fast forretningssted, eksempler på dette er postordre, dørsalg, telefonsalg og messesalg. Så lenge det ikke er noen mangler ved varen du har mottatt kan du dermed ikke kreve å få pengene tilbake.

 

I utgangspunktet er ikke forretningen forpliktet til å gi deg tilgodelapp, men kunne ha stått fast ved avtalen slik at du måtte ha beholdt varen. Dersom du har fått tilbud om en tilgodelapp bør du akseptere dette. Vær oppmerksom på at det kan være satt en tidsfrist på tilgodelappen, og at denne må benyttes innen den gitte fristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, er det like regler i Sverige på dette?

 

Antagligvis. Det hender at man får byttet ting på goodwill, men det tviler jeg på at du får på Svinesund.

 

Trådtittelen er forøvrig ganske misvisende. Du har ikke blitt lurt, du har bare ikke sjekket priser.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NetOnNet sin pris på forsterker: 1000,- http://www.netonnet.no/?iid=no117415&dinPris=no117415

Pris sub: ca 700kr (http://www.ikesound.com/orion_cobalt_co154s)

Pris kasse: 500kr.

Pris kabel: 200kr.

 

Et rask overslag gir meg en pris på kr 2400,-. Så 4000 synes jeg er vel drøyt for det du har fått med deg. Hvis du hadde tatt turen til feks Torshov ville de nok ha kommet med en pakke som er mye bedre og billigere. Om du hadde bestilt gjennom bilradiospesialisten.no ville du hatt et enda bedre kjøp.

 

Lønner seg å sjekke ut på nettet før du handler.

 

Torshov har ingenting som kan måle seg med noe av det orion har, bare så det er sagt...

 

Er trådstarter sikker på at han har koblet alt riktig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagligvis. Det hender at man får byttet ting på goodwill, men det tviler jeg på at du får på Svinesund.

 

Trådtittelen er forøvrig ganske misvisende. Du har ikke blitt lurt, du har bare ikke sjekket priser.

 

Jeg ble faktisk fortalt av ekspeditøren at dette var det aller beste jeg kunne få til den prisen.

Han koblet også til bassen i butikken, da funka den ganske bra.

 

Men den funket ikke særlig bra med den forsterkern han gav meg.

 

Han fortalte meg også at den bassen var verdt 3500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk fortalt av ekspeditøren at dette var det aller beste jeg kunne få til den prisen.

Han koblet også til bassen i butikken, da funka den ganske bra.

 

Men den funket ikke særlig bra med den forsterkern han gav meg.

 

Han fortalte meg også at den bassen var verdt 3500 kr.

 

Det er jo mye mulig at det var det beste du kunne få for de pengene hos dem. Hva som er best er jo til en stor grad en subjektiv sak også.

 

Bass kan høres vidt forskjellig ut avhengig av rommet eller kupeen den er i, og jeg antar at han ikke påsto at han brukte en annen forsterker enn det han gjorde?

En bass eller hva som helst annet er i prinsippet ikke verd mer enn råvarene den er laget av. Alt selgere sier skal man ta med en sekk salt. Du sto jo fritt til å sjekke prisen på sakene andre steder for å gjøre deg opp en egen mening av hva den er "verdt".

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye mulig at det var det beste du kunne få for de pengene hos dem. Hva som er best er jo til en stor grad en subjektiv sak også.

 

Bass kan høres vidt forskjellig ut avhengig av rommet eller kupeen den er i, og jeg antar at han ikke påsto at han brukte en annen forsterker enn det han gjorde?

En bass eller hva som helst annet er i prinsippet ikke verd mer enn råvarene den er laget av. Alt selgere sier skal man ta med en sekk salt. Du sto jo fritt til å sjekke prisen på sakene andre steder for å gjøre deg opp en egen mening av hva den er "verdt".

 

Okei, som du sikker forstår har ikke jeg god greie på bilstereo.

 

Jeg trodde kanskje at ekspeditøren var såppas proffesjonell at han ville opplyse meg om at det ikke var den samme forsterkeren som ble brukt da han prøvde bassen i butikken, trodde at han ville fortelle meg at han gav meg en mindre forsterker, dermed en svakere bass.

 

Og jeg er enig at jeg kanskje skulle ha sjekket med prisene andre steder først, men jeg trodde kanskje ikke han ville "lure" meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, er det like regler i Sverige på dette?

Ahh... det var dagens tabbe allerede! :crazysant:

 

Konsumentvärket.se:

När du som konsument handlar i en affär har du ingen rätt enligt lag att ångra köpet.
Det finns ingen lag som ger dig rätt till öppet köp när du handlar i butiker. Men det finns många varuhus, affärskedjor och enskilda affärer som tillämpar öppet köp utan att du behöver be om det.

 

Det är alltså inte självklart att du kan återlämna en vara och få pengarna tillbaka om du ångrar ett köp. Vill du köpa en vara på öppet köp bör du be om det innan du betalar. Om affären går med på öppet köp är det viktigt att detta antecknas, till exempel på kvittot. Spara alltid kvittot. Lämna tillbaka varan i tid, det vill säga innan öppet köp-tiden går ut. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den.

Dovinfo.se:

En del affärer som inte säljer på öppet köp kan i stället erbjuda dig bytesrätt. Det innebär att du kan lämna tillbaka varan och välja en annan i stället.

 

Ibland erbjuds du ett tillgodokvitto om du ångrar köpet. Du får alltså inte igen dina pengar. Dina skyldigheter när du köper med bytesrätt är i stort sett desamma som vid öppet köp. Innan du betalar, fråga när du senast måste lämna tillbaka varan. Spara alltid kvittot.

 

Det står ofta "Reavaror bytes ej" i affärerna, vilket är lätt att missförstå. Självklart har du rätt att klaga på en reavara - om det är något fel på den.

Om du vill byta det du har köpt, men affären inte har något som du vill ha, kan du få ett tillgodokvitto. Vänta inte för länge med att använda det! Det kan blir värdelöst, till exempel om affären byter ägare.

 

Ett tillgodokvitto gäller i tio år om det inte står något annat på det. Om det står en kortare tid på tillgodokvittot gäller i regel den. Du bör i så fall använda kvittot inom den tid som är angiven.

 

Men om butiken stänger, byter ägare eller går i konkurs kan du knappast utnyttja ditt tillgodohavande. För att tillgodokvittot ska gälla i den nya affären måste det finnas en överenskommelse mellan den gamla och nya ägaren om att överta sådana förpliktelser mot kunderna som presentkort, tillgodokvitton och öppet köp. Du kan vanligtvis inte lösa in tillgodokvittot i pengar, inte heller få kontanter i växel om du handlar för mindre än vad tillgodokvittot är utställt på.

 

Langskuddet du nok kan påberope deg, iflg avsnitt to;

Att köpet hävs betyder att säljaren betalar tillbaka alla pengar som köparen har betalat, mot att köparen lämnar tillbaka varan. Du har rätt till ränta på det belopp säljaren återbetalar. Något tillgodokvitto, som bara gäller i säljföretagets butik eller butikskedja, behöver köparen inte acceptera om köpet hävs för att det är fel på varan.

 

För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet.

Regner med du som drammensere flest har snakketøyet i orden, velutviklet ordforråd uten altfor mye skjellsord, hørbart stemmevolum og ankommer butikken i rushtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, sjekk hva TV-Boden tar for noe så simpelt som ett y-ledd, sjekk hva det koster i norge, så kan du tenke deg om med tanke på om det er en plas du vil handle.

Jeg fikk bakoversveis når det gjaldt prisen på ett Y-ledd/splitter til phonokabel.

 

En annen ting du kan gjøre er å søke på TV-boden her på forumet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh... det var dagens tabbe allerede! :crazysant:

 

Konsumentvärket.se:

 

 

Dovinfo.se:

 

 

 

Langskuddet du nok kan påberope deg, iflg avsnitt to;

 

Regner med du som drammensere flest har snakketøyet i orden, velutviklet ordforråd uten altfor mye skjellsord, hørbart stemmevolum og ankommer butikken i rushtiden.

 

hehe go drammen!! :D Så da skal jeg prøve og heve kjøpet jeg da? :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, som du sikker forstår har ikke jeg god greie på bilstereo.
Da begynner man sin undervisning med en tur til f.eks. www.fortknox.no.

 

Ellers; Velkommen til forumet, her kan du også lære tilnærmet alt du trenger å vite om bilstereo og bil... og det mest økonomiske er da å spørre før man handler. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår