Gå til innhold

Proteinpulver, erstatningsmåltid og trening

Ranger emnet

_Evje_

Anbefalte innlegg

Herballife er... ...er motivert for det.

Enig i dette. Har gått befalskolen selv og kjenner meg igjen i sultesettingen.

Eneste som fungerer med slanking: Mindre kalorier og mer aktivitet.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er spent på hvordan man skal klare å få i seg 3-4 gram protein pr kg kroppsvekt gjennom od kost. Vi snakker MYE kjøtt her :D

Å ha et så høyt proteininnhold i kosten er egentlig bare kostbart og unødvendig. Men ellers enig med PT'n, hiv i deg et par proteinshaker for sikkerhets skyld (er egemtlig en nødvendighet om du ikke er millionær eller gal etter kjøtt), bare bruk penga på et godt produkt, med andre ord ikke et billig whey pulver på PF.no.

Proteinpulveret bør være en 50/50 blanding av whey isolat og kaseinpulver. Da tar kroppen opp større deler av proteinene, du får en større metthetsfølelse og et renere og MYE bedre produkt.

Hvordan/når du velger å spise og trene er egentlig likegyldig. Så lenge det totale kostholdet ditt gjennom en dag er bra og du trener riktig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det her blei nesten som en skjennepreiken for meg, ha alt for dårlig kosthold :D

målet mitt er å generelt kome i form og bygge litt, gå opp i vekt men ned på fettprosent. (ca 75kg fordelt på 178cm)

har trent i over ett år, halvtime kondisjon som start og deretter over en time styrke, ska no prøve å trene annkvar dag..

har ikkje ett fastsatt treningsprogram men tar det meste av muskelgruppe..

men trene lite skuldermusklatur (f.eks ett apparat der enn sete beint opp og ned og løfta rett opp) for at de klikka og poppa sånn i skuldrane(?!) ska få det undersøkt :P

etter trening blir det whey tilskudd og mat av ett slag, unntatt maten, fungera det "oppsettet" ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter trening blir det whey tilskudd og mat av ett slag, unntatt maten, fungera det "oppsettet" ok?

Slik som jeg tolker innlegget ditt, så vil du gå ned i vekt og du trener regelmessig. Men du lurer også på om det er "ok" at du har et dårlig kosthold sålenge du trener litt å smatter på en proteinshake etter trening?

Vel, jeg vil tro at om du skal ned i vekt, å bygge muskler, så kan du ikke ha et dårlig kosthold. Da må du ofre et par burgere samt drite i colaen.

Så svaret, slik jeg tolker innlegget ditt, er nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, vel, det går for det samme. Du kan ikke bygge muskler på dritmat.

Så om du vil bygge muskler må du få deg et ordentlig treningsprogram, utvikle litt motivasjon og selvkontroll samt legge om kostholdet ditt.

Jævla hardt å begynne med, tro meg :P Er noe forbanna dritt å spise knekkebrød til frokost å kylling og grønnsaker til middag, men du ser resultater. Og da blir det plutselig verdt det.

Stikk innom http://www.iform.no <- På forumet der får du nok flere gode svar enn her. Der sitter det folk med en del peiling på emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider