Gå til innhold

bilen har vært på eu-kontroll. drivaksel, mansjett, foringer osv?

Ranger emnet

RuuDpus

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde min Civic 95 mod. 1,5 VEI på EU-kontroll i dag, og resultatet var ikke akkurat noe å skryte av.

Jeg finner ikke frem noe på internett, så jeg spør her, siden jeg har inntrykk av at dere er ganske godt kjennte med Honda.

Vet dere omtrent hvor mye det vil koste for drivaksel og drivakselmanssjett på høyre side forran? Evt. hvor mye jobb det er å skifte(skal ikke gjøre det selv, men greit å vite hvor mange timer det tar så en får et inntrykk av hva en må betale noen for å gjøre det)

Var også dårlig innfestinger på bakaksel bak. Kostbart?

Og defekt gummiforinger på høyre forran-nedre på støtdemper. Hva kan slikt koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skulle du jo spurt et verksted om :)

Pris på drivaksel og mansjett må du neste spørre Honda om.. evt. kan du sjekke hondapartdeals.com

Er en relativt rask og kurrant sak å bytte, med korrekt verktøy. Verkstedet har egne timetall på slikt. Kjapp synsing på eget ansvar, 4-5 tusen for aksling pluss 2-3 timers jobb.

Bytte foringer, ikke unormalt på eldre biler..... du begynner å merke det nå. Går nok ikke lange tiden før masse annet er morkent også.

Selv bytter jeg ut foringer på min Honda med powerflex. Dette er bytteforinger med et litt mer sportslig preg, billigere enn orginalt er det ofte også.

Er dessverre endel jobb med å bytte foringer. Hele armen må av, må presse ut den gamle, inn med ny.

Og når jobben er gjort, må bilen på hjulstillingskontroll..... ellers kan den bli ganske artig å kjøre :D

Blir kjapt noen lapper dette hvis du ikke gjør noe selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider