Gå til innhold

Transport og logistikk linja, Hva dekker skolen ?

Ranger emnet

Skaret

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg er en gutt på 18år som skal gå transport og logistikk til høsten, og jeg lurer fælt på hva skolen dekker av kurs og førerkort ? har søkt rundt om på netten, men har ikke funnet noe så langt jeg, så håper dere kan hjelpe meg :)

Takker for svar !

Kjøretøy: Opel Kadett E 91 Mod, Mazda 626 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

skal du komme inn på transport & logistikk er du nødt til og ha gått salg og service... transport og logistikk dekker truck og førerkort klasse B og ADR grunnkurs så vidt jeg veit ..

senere blir du meldt på et kurs .. HVIS du har lærlingplass hvor du får C og CE ;) bt avgifter er du nødt til og betale selv slik som teori prøven og oppkjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambozle : Liten feil der!

For å komme inn på Transport og Logistikk, så må du ha fullført VG1 Service & Samferdsel/Salg & service eller mekk ( TIP )!

Men angående førerkort og ADR-kurs, så har du helt rett!

Og videre, så bør du søke lærling som yrkessjåfør da dette er lettest! Prøver selv å få lærlingplass innen dette, men var ikke gammel nok, da du må være fylt 18år innen det kullet som kommer først ( Høstkull og vårkull ).

Fikk beskjed om at det ikke var noen vits å søke som lærling på logistikk, da dette er fullt!

Ellers ønsker jeg deg lykke til på Transport og logistikk :) Det er en fin linje, og du lærer mye!

Volvo 740 B230ET!

Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider