Gå til innhold

Bensinoktan vs. fortenning

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Originally posted by hah

kan ikke si at utenlandsk bensin er sterkere eller ikke.. oktan er oktan :) .

 

kan jo være andre stoffer i bensinen feks..mengden svovel osv.. i california er det regler for hvor mye det skal være osv..den tyske bensinen lukter helt totalt annerledes.. har erfart det på alle de importerte cossiene min 3-menning har tatt inn.. og de har hatt ca 120 stk sierra og escort cossie.. + at jeg erfarte det med min audi..

 

Jeg har hørt at i tyskland har de ikke problemer med bensinmålerne på audi, men i norge er det det... audi skylder på kvaliteten på den norske bensinen. Noen andre som har vært borti dette?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Øyvind.H

 

 

 

Er jævlig enig med deg her :)

Hvem som helst kan prate svada så lenge de kan http://www.google.com (eller andre bra adresser da.......)

 

hva mener du med dette??? tror du ikke jeg kan faget mitt??? ta deg sammen !!! hvis til den siden jeg liksom skal ha tatt dette fra da!!

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

hva mener du med dette??? tror du ikke jeg kan faget mitt??? ta deg sammen !!! hvis til den siden jeg liksom skal ha tatt dette fra da!!

 

Ha meg unnskyldt for å si; JÆVLA IDIOT...

 

 

http://www.automaker.no/92oktan.htm

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

kan jo være andre stoffer i bensinen feks..mengden svovel osv.. i california er det regler for hvor mye det skal være osv..den tyske bensinen lukter helt totalt annerledes.. har erfart det på alle de importerte cossiene min 3-menning har tatt inn.. og de har hatt ca 120 stk sierra og escort cossie.. + at jeg erfarte det med min audi..

 

Jeg har hørt at i tyskland har de ikke problemer med bensinmålerne på audi, men i norge er det det... audi skylder på kvaliteten på den norske bensinen. Noen andre som har vært borti dette?

 

Kan jo gi deg en kortfattet forklaring på det jeg vet :

 

Luftmassen er aldri konstant, og i varmere klima så er luftmassen lett som også betyr at den er svakere for bruk som basis i bilmotorer. Jo kaldere luften er, jo tyngere er den ( massen) og jo mere optimal forbrenning for du. Det er jo derfor en bruker Intercooler bla annet..

 

Lufta i Norge er ren og klar, og innehar svært lite smog. Når temperaturen er mellom +2 og +20 grader så kan en si at luftmassen er optimal. Selv om kaldere luft innehar mere oksygen, så er det andre ledd som spiller inn og gjør motoren svakere (kulden krever mye energi av motoren for å holde den innenfor den optimale temperaturen). Uansett, poenget mitt er at luftmassen i syden og tyskland på sommeren har påvirket motoren gjennom bilens brukslevetid. Dette har lite med bensin å gjøre, eller andre ting.. er en enkel forklaring på at når en har hentet en turbobil til norge, så oppleves den mye sterkere en samme biltyper som går i norge.

 

Så kan jeg forvente å få pes for at hvorfor ditt og datt.. jaja, det dere først tenker på er at det er jo så mye kaldere her hele året, hvorfor går ikke bilene som bare Fa1 da?? forklaringen er daukjøringen som 95% gjør med bilene sine. Daukjøring er at du aldri kjører bilen opp til den normale/optimale motoretemeraturen.. derfor så kan en også se at motorene her til lands ikke er så rene som på kontinentet.. I California så kan motorens kjølevann være oppvarmet av sterk sollys opp til kanskje 30 varmegrader, og da trenger den ikke gå lenge før temeraturen på motoren er optimal. Mens i Oslo f.eks så er vel den normale temperaturen 9 grader i snitt om sommeren., mens om vinteren så er det langt under minus...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Er det egentlig noen her som har svart på spørsmålet? ;)

Er forbrenningstiden lenger på 98 enn på 95 oktan?

 

Er et Ja/Nei spørsmål.

 

Forbrenningstiden er tilnærmet lik mener jeg.

Altså nei er svaret på spørsmålet.

 

Off topic:

Så lenge Bilforvikleren.com alltid på død og liv skal svare slik som han gjør, så kommer trådene alltid til å bli fulle av off topic greier slik som dette.

 

Ola: kunne ikke vært mere enig.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

Ha meg unnskyldt for å si; JÆVLA IDIOT...

 

 

http://www.automaker.no/92oktan.htm

 

jepp, det ser likt ut.. men jeg har en bok hvor det innlegget er tatt fra.. enkelt og greit...

 

edit. nå forstår jeg jo også hvorfor noen påstod at det samme sto i en Jet brosjyre, fordi den siden det refereres til, så har de hentet det fra Jet Norge :)

 

Og hva mener du med jævla idiot??? jeg skrev jo lengre oppe at dette ikke var mitt sterkeste felt, derfor så bladde jeg i noen bøker og fant fra det jeg skrev.. er det så idiotisk gjort??? ta deg sammen!!!

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Er det egentlig noen her som har svart på spørsmålet? ;)

Er forbrenningstiden lenger på 98 enn på 95 oktan?

 

Er et Ja/Nei spørsmål.

 

har svart på det om du giddet å lese alt jeg skrev lenger oppe..

 

 

 

 

Originally posted by Bilteknikeren.com

og foresten så er forbrenningshastigheten lik....

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

er den tyske bensinen bedre enn den norske? hvis en har vært borti importerte biler så kan en kjenne at den har en helt annen lukt.. mye sterkere... Veldig mange jeg kjenner som har reagert på dette.. Broren min var i italia og hentet en sierrra cosworth vingebil(gr.n.) og har akkurat samme oppfatning som meg..

 

Jeg har inntrykket av at bensin med sterk lukt er dårligere enn bensin med svak lukt. Har ikke noe vitenskaplige bevis akkurat, men bensin i flykvalitet ( 100LL ) lukter nesten ingenting. Og som alt annet når det gjelder fly, så er det "itteno knussel".

 

Bilforvikleren.com: Hvis du korter ned litt på den brosjyren, eller hva du nå driver å kopierer ifra, og tar frem det som er viktig, så slipper vi å lese tonnevis med svada...

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

 

Jeg har inntrykket av at bensin med sterk lukt er dårligere enn bensin med svak lukt. Har ikke noe vitenskaplige bevis akkurat, men bensin i flykvalitet ( 100LL ) lukter nesten ingenting. Og som alt annet når det gjelder fly, så er det "itteno knussel".

 

Bilforvikleren.com: Hvis du korter ned litt på den brosjyren, eller hva du nå driver å kopierer ifra, og tar frem det som er viktig, så slipper vi å lese tonnevis med svada...

 

off topic:

 

Larsern: hva mener du med "vi" ??? tror du ikke at det er mange som kanskje ikke har gått så mye skoler og sånt, men likevel har stoooor bilintresse og sitter her inne??? tror nok de liker å lese "svada" som er godt forklart, fremfor synsingen din...

 

hva med å la være å lese mine innlegg da, Larsern??? jeg skriver ikke til deg, da du så tydelig kan en del mere en gjennomsnittet her... Skriver til de som har lyst til å lære litt...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

jepp, det ser likt ut.. men jeg har en bok hvor det innlegget er tatt fra.. enkelt og greit...

 

edit. nå forstår jeg jo også hvorfor noen påstod at det samme sto i en Jet brosjyre, fordi den siden det refereres til, så har de hentet det fra Jet Norge :)

 

Og hva mener du med jævla idiot??? jeg skrev jo lengre oppe at dette ikke var mitt sterkeste felt, derfor så bladde jeg i noen bøker og fant fra det jeg skrev.. er det så idiotisk gjort??? ta deg sammen!!!

 

Først påstår du at du ikke kopierer fra noen plass, å så beviser jeg at du har tatt en ren kopi av en rapport på internett.. KUN lagt til et par smilies...

 

Det jeg skrev var altså berettiget..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

Først påstår du at du ikke kopierer fra noen plass, å så beviser jeg at du har tatt en ren kopi av en rapport på internett.. KUN lagt til et par smilies...

 

Det jeg skrev var altså berettiget..

 

jaja.. håper jeg slipper fengselsstaff for dette her...

 

jeg er jo ikke akkurat som "Blomsterfinn", som de fleste andre er her (av de som kommenterer meg hele tiden).. Skrev av ja, ser ikke noe galt i det.. er et tema som jeg ikke viste så mye om fra før av, og har lært mye selv av det som blir skrevet her...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

jaja.. håper jeg slipper fengselsstaff for dette her...

 

jeg er jo ikke akkurat som "Blomsterfinn", som de fleste andre er her (av de som kommenterer meg hele tiden).. Skrev av ja, ser ikke noe galt i det.. er et tema som jeg ikke viste så mye om fra før av, og har lært mye selv av det som blir skrevet her...

 

Noen av de du driver å bråker med her, HAR faktisk peiling.. ikke bare vet de mye, men de har prøvd mye av det de vet i praksis....

 

Prøver egentlig ikke å lage kvalme, men blir utrolig provosert av din holdning her inne allerede..

 

Det er alltid noen som kan noe bedre enn deg.. det bevises hele tiden på slike forum.. så derfor er det best å holde litt lav profil, og kanskje til og med lære noe selv samtidig som en bringer løsninger/innspill i diskusjoner..

 

My 2 cents...

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at moderatorene tar til vettet snart ?

 

Bilforvikleren.com ødelegger en haug med tekniske tråder ved å skrive svada.

 

Når andre oppegående mennesker irettesetter fyren så blir de automatisk stemplet som idioter av dette fjolset.

 

Må vi virkelig leve med denne plageånden som ødelegger forumets seriøsitet ?

 

Bilforvikleren.com 10 store

 

1. Ødelegger tråder ved å skrive bullshit som kan forvirre andre

2. Han kverulerer mot alle og skaper dårlig stemning

3. Han danner et stort antall off topic tråder

4. Eier ikke folkeskikk

5. Har aldri bidratt til noe annet enn negativitet

6. Kopierer/stjeler folk og bedrifter sine faktasider på nettet og skriver under teksten med eget navn

7. Sender trusler til andre forumbrukere om bank

8. Gir folk bevist feilaktig informasjon som kan gi brukere store konsekvenser (onskapsfullt)

9. Evner ikke å innse at han tar feil

10. Selger 17 år gamle slitne biler som "strøken" i sine annonser.

 

BAN HIM! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

off topic:

 

Larsern: hva mener du med "vi" ??? tror du ikke at det er mange som kanskje ikke har gått så mye skoler og sånt, men likevel har stoooor bilintresse og sitter her inne??? tror nok de liker å lese "svada" som er godt forklart, fremfor synsingen din...

 

hva med å la være å lese mine innlegg da, Larsern??? jeg skriver ikke til deg, da du så tydelig kan en del mere en gjennomsnittet her... Skriver til de som har lyst til å lære litt...

 

Så legg ut en link da for svarte. Istedenfor å prøve å lure folk til å tro at det er etter ditt eget hode. Det er jo det samme hver gang; Noen spør om noe, noen svarer et eller annet, du skriver noe sånt som "Haha, idiot.. osv , og så bruker du en halvtime til å søke på nettet etter det det er spurt om og så svarer du med en post som helt tydelig bare er klippet ut fra en eller annen side og utgir det som ditt eget pluss at du samtidig prøver å fremstille de andre som har svart som idioter fordi de ikke svarte ordrett etter den siden som du fant.

 

Edit: ble litt sen ser jeg... :)

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis en ikke har en jeg vet best holdning så blir det mye bedre her inne.. gjelder sikkert meg selv oxo.. når folk plutselig blir kalt idioter og får pm er som ikke er hyggelige så bllir ikke bilforumet lenger en trivelig plass å bruke litt av fritida/arbeisgivers tid på.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår