Baufish Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Har sett noen få lastebiler med snute nå, men her til lands er det jo aller mest vanlig med flat front. Hva er forskjellene på de med og de uten snute? Kan kanskje tenke meg at de flate sparer litt på totallengden, men er det noen flere grunner for eller i mot? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Jeg tror at lengda er den gode grunnen for å ha flat snute, siden det er så skarpe restriksjoner på totallengde på ett vogntog, så er det bedre og mere lønnsomt dess kortere trekkeren er, vanlige begrensninga er vel på 18 meter, på en flatfronta bil er jo trekkeren fort vekk 4 meter ubrukt lengde til last, på en bil med snute vil det jo omtrent doble seg, og da har man jo bare ~11meter å gå på, mot kanskje 14-15 meter på en med flat front. Men skal ærlig innrømme at jeg liker synet av snutebilerm eneten det er en Volvo eller aller helst noe amerikansk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet August 15, 2009 Rapporter Share Skrevet August 15, 2009 Starta ein liknande tråd sjølv. Så eg lurar på det same. http://www.bilforumet.no/lastebiler/216253-europeske-vs-amerikanske-lastebilar.html Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Det har med at det forsvinner x antal meter forran hytta på lastebilen som de heller kunne brukt til nyttelast. Også kan man jo ende opp med større svingradius, som ikke er så praktisk her til lands! Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet August 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Så da er det egentlig ingen fordeler med snutebil da? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keiek Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 bortsett fra at du har veldig god plass til en (og faktisk 2) store motorer. Såkalte road-trains trekker jo haugevis med hengere, og da trenger du litt krefter. Siter -99 Astra G sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Godt og varmt om vintern :D Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Fordelen med snuta er at man sitter lengre bak og avfjæringa kjennes annreledes. Mer komfort. Man har også flatt gulv hele veien bakover. Men man har mye mer oversikt med en bulldog. Dessuten har man lengda. I norge la dem på en meter på totallengda for å kunne bruke lengre akselavstand og samtidig få rett akseltrykk. Dette gir også muligheter for lengre hytter og snute. En amerikansk snute er ubrukelig på norske (og europeiske) smale trange svingete veier på grunn av laaaang akselavstand. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.