Gå til innhold

Alle mekanikere er slaurer !

Ranger emnet


Thomas G

Anbefalte innlegg

God Kveld.

 

Senest for 2 dager siden fikk jeg problemer med bilen min (en burgunder rød stasjonsvogn), noe som medfølgte att jeg måtte bestille time på service-verksted.

Selv er jeg for tiden meget opptatt av studier (juss, antropologi og samfunnsviten) noe som gjør att avtalene om når reperasjonene kan utføres må gå under mine premisser.

 

Da jeg skulle avtale tid som passet for meg svarte vedkommende i telefonen att de var fullbooket og ikke hadde tid før begynnelsen av September. Jeg ble da lettere irritert da det ikke var MIN feil att bilen fikk problemer NÅ og ikke i September!

 

Dette førte til en lang diskusjon hvor vedkommende ble rett og slett upassende og frekk i tonen. Her sitter jeg som en normal og hensynsfull kunde og prøver og benytte meg av noen nede i Serviceyrket og får totalt avsmak. Mekanikere har ikke erfaring innen samfunnsviten og sosialkunnskapene er deretter!

 

Men slik er de fleste håndtverkere. Når man går rett fra grunnskolen og ut i arbeidslivet uten videre utdanning (skru med skrujern er ikke utdanning), da får man følgene deretter.

 

Så igjen sitter de stakkars forbrukerene som oss. Vi som går på skole og skal bli lærd.

 

Nei jeg er glad jeg kan fylle på spylervæske og skifte vindusviskere, for det er penger de aldri får av meg!

 

 

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

God Kveld.

 

Senest for 2 dager siden fikk jeg problemer med bilen min (en burgunder rød stasjonsvogn), noe som medfølgte att jeg måtte bestille time på service-verksted.

Selv er jeg for tiden meget opptatt av studier (juss, antropologi og samfunnsviten) noe som gjør att avtalene om når reperasjonene kan utføres må gå under mine premisser.

 

Da jeg skulle avtale tid som passet for meg svarte vedkommende i telefonen att de var fullbooket og ikke hadde tid før begynnelsen av September. Jeg ble da lettere irritert da det ikke var MIN feil att bilen fikk problemer NÅ og ikke i September!

 

Dette førte til en lang diskusjon hvor vedkommende ble rett og slett upassende og frekk i tonen. Her sitter jeg som en normal og hensynsfull kunde og prøver og benytte meg av noen nede i Serviceyrket og får totalt avsmak. Mekanikere har ikke erfaring innen samfunnsviten og sosialkunnskapene er deretter!

 

Men slik er de fleste håndtverkere. Når man går rett fra grunnskolen og ut i arbeidslivet uten videre utdanning (skru med skrujern er ikke utdanning), da får man følgene deretter.

 

Så igjen sitter de stakkars forbrukerene som oss. Vi som går på skole og skal bli lærd.

 

Nei jeg er glad jeg kan fylle på spylervæske og skifte vindusviskere, for det er penger de aldri får av meg!

 

 

Thomas

 

 

Unnskyld meg, men det du skriver nå er faktisk rett og slett frekt..

Skal du være så mye bedre bare fordi du sutderer juss osv osv??

At de 4 1/2 årene som jeg brukte for å bli elektriker bare var tull og bortkastet?

 

Jeg forstår god at du kan bli irritert av at du ikke fikk time AKKURAT mår det passet deg, men det må du leve med, det finnes veldig mange med bil som vil da den fixet med en gang om ikke kan vente 1 dag eller 2. Selv så må jeg vente rundt 2 uker hvis jeg bestiller verksted time, no big deal.

 

Men at du går til angrep på ALLE som har gått yrkesfag, der går streken, da syntest jeg du har gått for langt rett og slett, det er direkte ufint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs? Mener du at de skal reparere bilen din når DU vil at den skal repareres? Trur du virkelig et verksted ikke har andre ting å gjøre enn å stenge av verkstedet for å vente på at du ringer dem så de kan fikse DIN bil?

 

Kanskje det er du som burde komme deg ut litt. Faens idiot. Bare fordi du blar i bøker så er du mere verdt enn de som velger å bruke hender/kroppen når de lærer ting?

 

Det å fylle på spyleveske og bytte vindusviskere er ikke rakett forskning heller. Klarer du å fylle korrekt mengde luft i dekkene dine da O store deg?

 

JEG vil at du skal ordne opp for meg i retten når JEG trenger deg, så IKKE prøv å være opptatt når JEG trenger deg.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle avtale tid som passet for meg svarte vedkommende i telefonen att de var fullbooket og ikke hadde tid før begynnelsen av September. Jeg ble da lettere irritert da det ikke var MIN feil att bilen fikk problemer NÅ og ikke i September!

 

Hahahahaha, idiot. Hvis du ikke skjønner at det er du som er tosken her, og ikke stakkaren som svarte på telefonen din, så er det på høy tid å stikke fingeren i jorda.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt drøyt å dra alle under samme kammen, og si at "alle er slaurer", bare for at du har krangla med en mekaniker. Det var jo heller ikke hans feil at de var fullbooket. Er det fullt, så er det det. Om hotellet jeg jobber på ikke har noen ledige rom, hjelper det ikke å krangle med resepsjonisten om det. Slutt å syt, og hør med en annen mekaniker.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle mekanikere" faktisk...

 

Syns jeg hører deg i telefonen..."åååå, det er urettferdiiiiiiiig!"

 

Edit: Har forøvrig mine tvil om du ikke er bittelitt kjerring, ettersom fakta om bilen summeres ned til "burgunderrød stasjonsvogn",...som om det liksom er veldig relevant i denne sammenheng. fnise.gif

Endret av henne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er bare en stor dust. Enkelt og greit, hvis du trur at et verksted skal kunne tilpasse seg til din timeplan til enhver tid må du bare regne med å få beskjed om at det tar tid. Det at det tar over en mnd å vente på rep av bil er helt vanlig.

Hva med å ringe et annet verksted istedenfor å kaste bort tiden din her inne?

-

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle mekanikere" faktisk...

 

Syns jeg hører deg i telefonen..."åååå, det er urettferdiiiiiiiig!"

 

Edit: Har forøvrig mine tvil om du ikke er bittelitt kjerring, ettersom fakta om bilen summeres ned til "burgunderrød stasjonsvogn",...som om det liksom er veldig relevant i denne sammenheng. fnise.gif

 

Hvorledes bilmerke det er er irrelevant i denne sammenhengen. Alle biler er like under panseret uansett. De er bare laget for å gå framover og bakover!

 

Jeg må si att tidligere innlegg tyder på att storparten av brukerene av dette forumet er bilmekanikere.

Jeg prøver bare og opplyse dere om hvor relevant det er med god service. Og når dere ikke klarer og føre en anstendig dialog, har dere nettopp bevist mitt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe! Måtte le av denne tråden her! Tror at alle står parat for å hjelpe deg når du trenger hjelp! Dust! Det er alltid verksteder som har ledig tid, det er bare å ringe rundt å høre. At det går ann å oppføre seg blærete! Det er heller du som bør skjerpe deg!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg heller ett liv, har det falt deg inn at det ikke er mekanikerne som bestemmer timebestillingene. Og du som påståelig er jusstudent, burde vel kanskje kunne noe om samfunnsviten, hvorfor skal du få snike deg foran de som faktisk har time, bare for at du skal ting, det skal de fleste andre også. Burde vel kanskje vurdere å bruke ord som finnes i Norsk språk også. NATTA.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår