Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bil, to-seter.

Ranger emnet

Rallymannen

Anbefalte innlegg

Heisann. Mulig dette er feil forum, så får eventuelt bare beklage.

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en to-seter, for eksempel Renault Kangoo eller noe lignende. Jeg kan ikke så veldig mye om biler og trenger litt hjelp.

Hvilke to-seter anbefaler dere? Vil gjerne ha en som ikke ruster. Kan gjerne være 4x4. Selvfølgelig en som er litt driftssikker.

Endret av Rallymannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugeot partner/citroen berlingo er faktisk ganske gode å kjøre, og langt bedre biler enn man skulle tro. De ruster mindre enn combo og caddy, og har bra dieselmotorer. I tillegg er de billige. Renaultene er nok de aller billigste, spesielt tidligere postbiler, men de ser skikkelig kjipe ut, og er veldig plast-aktige. Hvis du ikke bryr deg om dette, kan en kangoo være et greit valg. Styr unna vw caddy, maken til rustbomber skal du lete lenge etter.

Hvor mye skal du legge i dette? Ford Transit connect/tourneo er et godt valg i litt høyere prisklasse, toyota yaris verso funker også greit.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

peugeot partner = citroen berlingo = renault kangoo

Niks... Det er derimot en fiat varebil som er identisk med partner og berlingo. Renaulten er ikke lik de to andre i det hele tatt, det ser man ganske lett.

Tror ikke driftssikkerheten er dårligere på disse enn på andre biler i denne klassen. Felles for de alle, uansett hvilket land de kommer fra, er lav pris, billige deler og billige løsninger. Så det er noen skranglekasser uansett, men det behøver ikke å gå ut over driftssikkerheten igrunnen...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt to berlingoer på rappen, en 2003 og en 2005modell, og lurer på å kjøpe den nye berlingoen til året...

det er tull å si at disse er noe mindre driftssikre enn mange andre... mine har tilsammen rulla over 300 000 de årene jeg har hatt de... og det har vært svært lite å henge seg opp i untatt vanlig vedlikehold...

min erfaring er at skal man ha en slik som man skal kjøre endel i så velger man multispace modellen, det er en personbil som er satt skillevegg i med den ekstra lydisolasjonen, og mykere fjæring det medfølger.. og så er bilene typegodkjent som 5 seter, så når bilen er 10 år kan man bare sette inn setene og regge om.

Når det gjelder motor så er diesel et godt valg... aller helst hdi modellene... 1,4 bensin blir i spedeste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider