Gå til innhold

Høy CO utslipp - EU

Ranger emnet


Laid _Back

Anbefalte innlegg

Har en Audi A4 1,8L, som ikke gikk gjennom etterkontrollen pga høy CO utslipp. Den var på 0,5 mens den skal maks være 0,3.

 

Er det noe tips og triks å få slik at jeg kan få den gjennom kontrollen? Slik som at motoren skal være varm og at man blander e85 og slikt.. stemmer at dette hjelper eller er det BS?

 

Jeg har seff tenkt å reparere den (noen deler er bestilt av en mekanikker vi kjenner, men det tar ca. 2 uker før bilen er klar til neste kontroll) men jeg vil helst få den godkjent fortest mulig ;-)Jeg har nå hatt bilen stående i en måned pga. diverse ting og nå går tålmodigheten... Snart begynner skola også og da vil jeg helst slippe og gå :/

 

Takker for all respons så lenge det er relevant ;)

 

 

PS: kan hende at jeg har postet på feil sted, men da får en moderator flytte posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en lignende tråd:

 

fyll konsensfjerner i bensinen!! det funker som faen.kjører målingen helt i bånn..men hysj-hysj til han som tar målingen da...

 

Ellers så har du jo "standard-tingene" man bytter.. Olje + filter, bensinfilter, luftfilter, tennplugger, pluggledninger osv.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en lignende tråd:

 

 

 

Ellers så har du jo "standard-tingene" man bytter.. Olje + filter, bensinfilter, luftfilter, tennplugger, pluggledninger osv.

 

Konsensfjerner får man vel på en vanlig bensinstasjon ikke sant? Kanskje jeg kan ta sjanse og ta meg en tur til etterkontroll med litt konsensfjerner..

 

Alt det der skal byttes snart av en bilmekanikker, siden jeg selv ikke har peiling på det. Men da må jeg vente i over 2 uker.

Vil helst gjøre det med engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøm en flaske rødsprit på tanken, fungerer like bra som kondensfjerner, og til halve prisen.

 

Men, som du er inne på selv, det hjelper egentlig ikke på problemet ditt.

Det brenner i stua di, så du fyrer opp motbrann på kjøkkenet..

For høy Co tyder på et problem, som vil eskalere hvis det ikke blir gjort noe med.

 

Lenge siden det ble foretatt noen form for service?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøm en flaske rødsprit på tanken, fungerer like bra som kondensfjerner, og til halve prisen.

 

Men, som du er inne på selv, det hjelper egentlig ikke på problemet ditt.

Det brenner i stua di, så du fyrer opp motbrann på kjøkkenet..

For høy Co tyder på et problem, som vil eskalere hvis det ikke blir gjort noe med.

 

Lenge siden det ble foretatt noen form for service?

 

 

Dette er en gammel bil, 1996 modell og gått mye til å være bensin (300). Sant det, den skal fikses uansett, for den vil gi meg plager seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt diagnose?

 

Vanlige syndere er LMM, vanntempsensor og lambdasensor

 

Hvor langt har bilen gått?

 

Aner ikke hva diagnose er, men antar at man gjør det med sånn dingse?.. Det gjorde han og han mente at det var et eller annet med noe sensor som var ødelagt og han har bestilt denne delen. Han byttet også to slanger. Han nevnte også forresten noe om at den kunne suge inn falsk luft..

 

Men jeg har vurdert å ta bilen til kontrol snart, fylte på idag litt kondensfjerner, skal også kjøpe litt rødsprit og den fyller jeg på så kjører jeg et par mil før jeg skal til kontroll og håper at det funker... Eller er det en dum ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fylte ca 20liter e95 og 40 liter 95 blyfri før eu-kontroll, fikk ikke noen feil på co2 utslipp da. Har hatt litt høyt utslipp før med uoriginal eksos.

 

E95 eller 85? Jeg vet ikke helt om vi har det her i bygda, jeg kan forresten ikke reise langt med bilen, har jo ikke skilter.

 

Men får man tak i e85 på bensinstasjoner noen steder i buskerud?

Nærme Hallingdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops! Skulle selvfølgelig stå e85, my bad! xD

 

Se på statoil.no, er oversikt over de som selger e85 der.

 

Ja. Sjekket det nå. Må nok til Oslo og Drammen for å få tak i det :(

 

Men det funker vel like bra med rødsprit og konsensfjerner?

 

Takker for inspill så lenge folkens, er i en litt desperat situasjon hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår