BTG38 Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Heisann... Skal kjøpe en 97-Stratus,men det oppstår ett problem når jeg er ute å kjører.. Det går helt fint når motoren er kald, men jo mer den varmes opp starter bilen å hoppe/fuske. når jeg passerer 3000 omd. Det går fint å cruise i 5 gir, men vill jo gi litt gass å :-) Noen som har noen gode råd, hva det kan være?? Hilsen snart Stratus-eier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliberSXT Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Heisann...Skal kjøpe en 97-Stratus,men det oppstår ett problem når jeg er ute å kjører.. Det går helt fint når motoren er kald, men jo mer den varmes opp starter bilen å hoppe/fuske. når jeg passerer 3000 omd. Det går fint å cruise i 5 gir, men vill jo gi litt gass å :-) Noen som har noen gode råd, hva det kan være?? Hilsen snart Stratus-eier Er dette en 2,0 liter? Bytt plugger og pluggledninger... Hjelper ikke dette så bytt coilen. Har du feilmeldinger på motoren? skru på og av tenninga fem ganger (uten og starte motoren) så teller du hvor mange ganger check engine lampa blinker. Blink blin blink pause.. blink blin er kode 32 feks. Jeg har kodene på både neon og stratus så prøv dette hvis det ikke hjelper og bytte plugger og kabler. Det kan også være kam sensoren, ingen big deal og bytte. Lykke til ps: Husk at femte gangen du setter på tenninga skal den stå på! Siter GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTG38 Skrevet August 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Hei takk for tilbakemelding. Det er en 2.0 ja, kabler o.l er skiftet, og lyset machine engine kommer opp når du presser bilen litt, men forsvinner etter en stund.. må man ha det varslet før man tar den testen du skrev.? For jeg prøvde først og da skjedde det ingenting.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliberSXT Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Hei takk for tilbakemelding.Det er en 2.0 ja, kabler o.l er skiftet, og lyset machine engine kommer opp når du presser bilen litt, men forsvinner etter en stund.. må man ha det varslet før man tar den testen du skrev.? For jeg prøvde først og da skjedde det ingenting.. nei, det trenger det ikke. feil som ligger i hjernen blir der til dem slettes... du kan slette dem ved og fjerne minus kabelen til batteriet i ett minutt. tenningsmodulen er en ting jeg ville ha sjekket ut hvis du allerede har skiftet ut kable og plugger. en annen ting det kan være hvis motoren staller/fjusker ved pådrag er vakumstyringa til eksosen. men prøv og se om du finner en kode først. Siter GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTG38 Skrevet August 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Prøvde testen din, å det blinket flittig i varsel-lampen. Men skal den gi fra seg mange tegn egentlig? blinket først 2 gang så 1 1 1 3 4 5 stemmer dette..for det kommer ingen kode i displayet..Vet du om jeg kan finne en tegning på nettet over motoren å hvor sensorene sitter? Takker for di tid å svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliberSXT Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 http://www.allpar.com/neon/codes.html Her er kodene. blink blink blink pause blink blink er feks kode 32. den vil altid avslutte med kode 55 betyr ferdig med og lese av. Det mest nøyaktige er og koble den opp mot en diagnose test da du får bedre informasjon der. Siter GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTG38 Skrevet August 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Har vært å fått testet bilen hos en chrysler forhandler å fikk ut 5 feilmeldinger...kodene er P1391,P0351,P0320,P0108 og P0113.. Tror du at du kan gi meg en forklaring på disse kodene og hva du anbefaler å gjøre?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliberSXT Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Har vært å fått testet bilen hos en chrysler forhandler å fikk ut 5 feilmeldinger...kodene er P1391,P0351,P0320,P0108 og P0113..Tror du at du kan gi meg en forklaring på disse kodene og hva du anbefaler å gjøre?? p1391 er.. intermittent loss of either camshaft ore crankshaft position sensor. p0320 er .. crank position sensor failure p0108 er .. map sensor voltage to high p0113 er .. inntake air temp sensor failure p0351 er .. ignition coil primary circuit not acttieved with maximum dwell time. Her hadde jeg først skiftet coilen, så hadde jeg evnt gått for og skifte crank position sensor hvis ikke det hjelper. Hvis du har tid så lønner det seg og bestille deler på e bay etch. mye billigere en her hjemme.:coplight Siter GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliberSXT Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Ellers så skaffer mekonomen det meste til stratus til alt fra altfor dyrt til fornuftige priser. Siter GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTG38 Skrevet August 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Kjempe flott.. Takker for all din tid og svar. Skal prøve ut så får vi se hvordan ting løser seg, selger sier han har byttet coil, men det er en brukt en han har satt inn. Så får no prøv å skifte sensorer.. Takker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaliberSXT Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Bare hyggelig, skriv gjerne her når du får fikset feilen om hva det var. Lykke til:coplight Siter GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet August 26, 2009 Rapporter Share Skrevet August 26, 2009 Tipper feilen ligger i veivsensoren (crank position sensor),hadde samme problem på tilsvarende bil jeg jobbet med,samme feilkodene. Når motoren var kald funket den fint,ved varm motor fusket den,stoppet,vanskelig å starte. Når den var blitt kald,startet den igjen. Dette førte til kortslutning av PCM (motorsyreenheten) til slutt,trolig via 5V kretsen,noe som også kan forårsake feilkodene på mapsensor og innsugstemp sensor,da disse sensorene er på samme 5V krets. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTG38 Skrevet August 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2009 Da var sensoren byttet å bilen går som ei kule.. .-) Takk for all hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.