Gå til innhold

Trøbbel...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann...

Skal kjøpe en 97-Stratus,men det oppstår ett problem når jeg er ute å kjører..

Det går helt fint når motoren er kald, men jo mer den varmes opp starter bilen å hoppe/fuske. når jeg passerer 3000 omd.

Det går fint å cruise i 5 gir, men vill jo gi litt gass å :-)

Noen som har noen gode råd, hva det kan være??

 

Hilsen snart Stratus-eier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Skal kjøpe en 97-Stratus,men det oppstår ett problem når jeg er ute å kjører..

Det går helt fint når motoren er kald, men jo mer den varmes opp starter bilen å hoppe/fuske. når jeg passerer 3000 omd.

Det går fint å cruise i 5 gir, men vill jo gi litt gass å :-)

Noen som har noen gode råd, hva det kan være??

 

Hilsen snart Stratus-eier

 

Er dette en 2,0 liter? Bytt plugger og pluggledninger... Hjelper ikke dette så bytt coilen. Har du feilmeldinger på motoren? skru på og av tenninga fem ganger (uten og starte motoren) så teller du hvor mange ganger check engine lampa blinker. Blink blin blink pause.. blink blin er kode 32 feks. Jeg har kodene på både neon og stratus så prøv dette hvis det ikke hjelper og bytte plugger og kabler. Det kan også være kam sensoren, ingen big deal og bytte. Lykke til ps: Husk at femte gangen du setter på tenninga skal den stå på!

GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for tilbakemelding.

Det er en 2.0 ja, kabler o.l er skiftet, og lyset machine engine kommer opp når du presser bilen litt, men forsvinner etter en stund.. må man ha det varslet før man tar den testen du skrev.?

For jeg prøvde først og da skjedde det ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for tilbakemelding.

Det er en 2.0 ja, kabler o.l er skiftet, og lyset machine engine kommer opp når du presser bilen litt, men forsvinner etter en stund.. må man ha det varslet før man tar den testen du skrev.?

For jeg prøvde først og da skjedde det ingenting..

 

nei, det trenger det ikke. feil som ligger i hjernen blir der til dem slettes... du kan slette dem ved og fjerne minus kabelen til batteriet i ett minutt. tenningsmodulen er en ting jeg ville ha sjekket ut hvis du allerede har skiftet ut kable og plugger. en annen ting det kan være hvis motoren staller/fjusker ved pådrag er vakumstyringa til eksosen. men prøv og se om du finner en kode først.

GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde testen din, å det blinket flittig i varsel-lampen. Men skal den gi fra seg mange tegn egentlig? blinket først 2 gang så 1 1 1 3 4 5 stemmer dette..for det kommer ingen kode i displayet..Vet du om jeg kan finne en tegning på nettet over motoren å hvor sensorene sitter?

 

Takker for di tid å svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å fått testet bilen hos en chrysler forhandler å fikk ut 5 feilmeldinger...kodene er P1391,P0351,P0320,P0108 og P0113..

Tror du at du kan gi meg en forklaring på disse kodene og hva du anbefaler å gjøre??

 

p1391 er.. intermittent loss of either camshaft ore crankshaft position sensor.

 

p0320 er .. crank position sensor failure

 

p0108 er .. map sensor voltage to high

 

 

p0113 er .. inntake air temp sensor failure

 

p0351 er .. ignition coil primary circuit not acttieved with maximum dwell time.

 

Her hadde jeg først skiftet coilen, så hadde jeg evnt gått for og skifte crank position sensor hvis ikke det hjelper. Hvis du har tid så lønner det seg og bestille deler på e bay etch. mye billigere en her hjemme.:coplight

GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper feilen ligger i veivsensoren (crank position sensor),hadde samme problem på tilsvarende bil jeg jobbet med,samme feilkodene.

 

Når motoren var kald funket den fint,ved varm motor fusket den,stoppet,vanskelig å starte. Når den var blitt kald,startet den igjen.

 

Dette førte til kortslutning av PCM (motorsyreenheten) til slutt,trolig via 5V kretsen,noe som også kan forårsake feilkodene på mapsensor og innsugstemp sensor,da disse sensorene er på samme 5V krets.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår