Gå til innhold

Kortslutning!!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger sårt hjelp fra noen som skjønner seg på elektriske kretser. Jeg har en Voyager 2,5 TD 94-modell som har en kortslutning som fører til at kjørelys og baklys ikke virker. Så fort jeg skifter sikringen så ryker den. Har prøvd med sterkere sikring, inntill ledningene er så varme at de begynner å smelte.

Jeg ser for meg at det kan bli en endeløs jobb å søke seg fram til feilen (for de som måtte vite hvordan man gjør det). Kan noen fortelle meg om det er vanskelig å legge opp ny ledningskrets?

Har luftet problemet med et verksted, men får bare diffuse svar.

Er såpass redd for verkstedregninger at jeg tror kanskje jeg skulle klart jobben selv dersom noen kunne fortelle meg hvor ledningene skal tilkobles…

Svært glad om noen kan hjelpe, da jeg ikke har fått brukt bilen på ett år pga dette klusset. Men nå har den andre bilen røket, og jeg må foreta meg noe veldig fort…

mvh

Morten K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er hengerfeste på bilen,så ville jeg først koblet vekk ledningene til kontakten for hengerfeste. Du bør da koble de vekk der de er koblet inn på ledningene til baklampene. Rust og irr på baksiden av hengerfestekontakten fører ofte til kortslutninger.

Om dette ikke hjelper,kan du ha et problem med kjørelysautomatikken.

På disse modellene bruker det være 3 releer som sitter sammen på en holder,eller den har et inpakket relee med mange ledninger som kommer ut,de fleste er svarte,en rød og en grå mener jeg.Disse er plassert bak kne-dekselet på førersiden.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider