Gå til innhold

Skiltlys og motor spm

Ranger emnet

ch33p0x

Anbefalte innlegg

Audi a4 96 mod

1: jeg har ikke lys bake på skilt nummeret mitt. jeg har kjøpt noen sterke pærer der og for å teste (råne pærer:p) men ikke resultat. jeg har sjekket sikringsboksen. men alt står på tysk der, så var ikke så veeeldig lett å skjønne hva ting betydde. men jeg kan ikke tenke meg at kun de lysene skal gå på en sikring? jeg får lys inni bagasjerommet når jeg åpner luken. og det er ikke mørkt noen som helst andre steder. er det noen som vet? er ikke noen som helst form for irr'ing heller!!

2: jeg har opplevd i det siste at jeg har fått slark i rattet. når jeg ratter og kjører i humper, så kjenner man i rattet at det er noe, man kan også høre en (uforklarlig lyd) men det er bare et lite dunk. ikke noe langvarig. nesten så jeg kjenner at jeg kan ta tak i rattet å flytte på det. slik kjennes det ut.

3. (ja jeg kom på en til ting:s)

jeg har jo automatgir på denne (1.9TDI) jeg fik ken stund problemer med girene. at den falt ut av gir etc. men fylte på girolje. så det ordnet seg. men det begynte å skje pånytt igjen. så jeg fylte på enda engang. jeg kan ikke se eller skjønne hvor denne giroljen lekker ut hen. jeg fikk da jeg skulle godkjenne bilen at det sto bare "melding til eier: lekkasje på motorolje elns"

jeg tror jeg har klart å lokalisert hvor den kommer fra, og da må jeg bytte bunnpannepakning (noen som har link til en ny forresten?) men jeg har også fått så sykt mye svart eksos etter meg. særlig når jeg gasser på litt ekstra. om jeg skikkelig trør inn gassen å den girer ned, så blir det en poff skybak meg:p jeg synes dette er mega flaut, og jeg vil få fikset dette SNAREST!! er det noen som har idèer til meg hva jeg kan gjøre?

edit: jeg vet at jeg må bytte en bærearm el hva det nå heter på ene siden av bilen fordi en pakning på den er ødelagt. kan det ha noe å si med det i rattet?

edit: når tar jeg meg tiden til å skrive alt som står på sikringsboksen, for å se om dere kan tyde disse:

heizbare Waschdüsen

Richtungsblinken

Beleuchtungen, SRA

Kennzeichenleuchte

Suchbeleuchtungen, Kombigerät, Klimaanlage

Zentralverriegelung

ABS

Telefon

Außentemp.- / Ganganzeige

Bremsleuchten

Innenraumbeleuchtungen

Kombigerät, Steuergeräte

ABS-Steuergät

Türchließzylinderheizung

Fernscheinwerfer rechts

Fernscheinwerfer links

Abblendscheinwerfer rechts, LWR

Abblendscheinwerfer links, LWR

Begrenzungsleuchten rechts

Behrenzungsleuchten links

Wischeranlage, Wascherpumpe

Heizungzlüfter, Klimaanlage

Heckscheiben- / Spiegelheizung

Heckwischer

Kraftsoffpumpe

Motorsteuerung

Schiebedach

Rückfahrleuchten, Steuergeräte

Motorsteuerung

Zigarettenanzünder

Motorsteurunng

Steckdose Anhängevorrichtung

Nebelscheinwerfer und -schlußleuchte

Telefon, Radio

Kofferraumleuchte, Zentralverriegelung

Warnblinken

Signalhorn

ABS-Hydroaggregat

Sekundärluftgebläse

Sitzheizung

Hvorfor så mange "Motorsteuerung" ?

Endret av ch33p0x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål kontaktene ved skiltlys. Hvis ikke lys sjekk i diagrammer i Haynes-manualen.

Bruk google for å finne en engelsk tegning med forklaringer på sikringene.¨

Bærearmene (og alt annet i forstillingen din) virker selvfølgelig inn på hvordan bilen tar seg gjennom svinger. Du bør se over og bytte deler i forstilingen din - det er veldig billig å få tak i deler på f eks ebay.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennzeichenleuchte Høres ut som å være kjennemerkelykt.

Har du montert diodepære så spørs det om du ikke har montert feil vei, de virker kun rett vei.

Geniale biler forresten, på avant må man av med trekket på bakluka for å skifte, man får ut lykta og slikt, men man får det ikke sammen igjen pga kort ledning og en brakett for å vanskeliggjøre innbrudd.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.prøv med vanlige skiltlys først da vetu ;)

2. Da er det sikkert noe i forstillinga di som ikke er helt bra, om du har mulighet, får den opp på løftebukk og sjekke slakker og div. :)

3. Det er vell heller en ide og skifte girolje, ikke etterfylle bare:P

Om det ble litt bedre da du etterfylte, kan det jo være noe i temaet olje, skift girolja, er du heldig, blir girkassa bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.prøv med vanlige skiltlys først da vetu ;)

2. Da er det sikkert noe i forstillinga di som ikke er helt bra, om du har mulighet, får den opp på løftebukk og sjekke slakker og div. :)

3. Det er vell heller en ide og skifte girolje, ikke etterfylle bare:P

Om det ble litt bedre da du etterfylte, kan det jo være noe i temaet olje, skift girolja, er du heldig, blir girkassa bra:)

1: jeg har jo de orginale i, de er helt ok. men blir ikke lys i de heller!

2: ja skal til pappa å se om han får lånt naboen sin bukk for å sjekke ut litt mer :)

3: jeg visste det var noe jeg skulle gjøre disse dagene, og det var jo oljeskift og bytte oljefilter. så det skal jeg gjøre på onsdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

okey, nå har jeg byttet olje, oljefilter, luftfilter og drivstoff filter. men har fortsatt svarteksosen på bilen. så nå skal jeg få kjøpt dyserens i håp om at det skal bli bedre.. :p

jeg byttet til en litt tykkere olje, siden bilen er såpass gammel nå. at det kanskje hjalp mot lekkasjen under bilen. det hjalp på.. men det kommer fortsatt noe dråper...

Endret av ch33p0x
Lenke til kommentar
Del på andre sider