Yelsent Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Jeg lurer på om det finnes noen tips/triks eller eventuelle midler for å få gjennomsiktig plast (som for eksempel er brukt i lykteglass m.m) som har gulnet og blitt litt uklart med årene til å bli fint, klart og blankt igjen? På forhånd takk!:) Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Ja, mener å huske at det finnes en spray som gjør at du "lakkerer" det gjennsomsiktig igjen. Husker ikke heeelt hva det heter akkurat nå, men kanskje noen andre har et navn? Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 http://godkjemi.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=24&category_id=29&option=com_virtuemart&Itemid=1 Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 et lite tips som funker på beholdere til spylervæske, kjølevann og slikt er å blande opp 2-3 dl vaskepulver for hvitt tøy i ei bøtte med varmt vann... legg delen oppi, og la den ligge der over natta.... funker sikkert på lykteglass og slikt og, men er ikke sikkert resten av lykta liker det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet August 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Skal prøve å få restaurert denne: http://godkjemi.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=24&category_id=29&option=com_virtuemart&Itemid=1 Selger de denne i butikker eller er det bare på nett? Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Jeg har aldri prøvd Plast-x, men mistenker at de har den på Veng hvis du skal støtte ditt lokale næringsliv. På lykteglass våtsliper jeg med 2400 og 4000 grit før jeg polerer opp. Er det riktig ille kan man begynne med 1200grit. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet August 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Dro faktisk dit i dag etter skolen, men rakk dessverre ikke frem før det stengte. Skal dra ned i morra igjen og ta en titt, helst ikke i rushtida denne gangen.:) Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet August 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Der var det i orden, fikk kjøpt det på Veng.:) Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SelvFixern Skrevet Oktober 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2012 Prøv å våtslipe og deretter "våt rubbe" lyktene. Bruk mye vann for at plasten ikke skal "brennes" Påfør deretter Liquid Glass fra Innotec (http://www.innotec.nu) - det legger på en ny overflate på lykten som gjør at restaureringen din holder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg