Gå til innhold

Spørsmål om utstyrsnivå A4 B7

Ranger emnet

sublime

Anbefalte innlegg

Er ny på Audi og lurer på litt småplukk fra utstyrslista...

1. U2A Instrument insert with km/h speedometer, radio-controlled clock, tachometer and trip odometer

"radio-controlled clock" - Snakker vi her type atomstyrt?

2. 1BE Sports suspension/shock absorption

Denne skjønner jeg, men hva er forskjellen på denne og S-line?

3. 1N3 Speed-related variable steering assist (Servotronic)

Bilen har jo faktisk bare 2.5 turn lock-lock i sakte fart - antar denne gjør at den har en del mer i høyere fart?

4. 1Z2 Increase in initial standard fuel filling

Hva betyr denne?

5. 4GH Windshield in heat-insulating glass with sunshield

4KC Side and rear windows in heat-insulating glass

Frontruta har sotestripe i toppen og er to-lags, men hva betyr det på siderutene? Kun at de er tonet? Det ser ut som enkle glass for meg.

6. 4L2 Dipping breakaway interior rear view mirror

Betyr dette helt standard speil med manuell dipfunksjon, eller er det autodim?

7. 4R4 Power windows with comfort operation and circuit breaker

Comfort operation er fjernstyrt, men hva er circuit breaker?

8. 8Q5 Headlight-range adjustment, automatic/dynamic with dynamic bending light (AFS 1)

Betyr dette at bi-xenonene blir styrt "rundt svingen"? Har ikke kjørt den i mørke enda.. :oohh

9. 9Q4 Multi-function display/on-board computer with check control

Har bare tysk manual og 2er i tysk på videregående hjelper meg ikke fælt mye (har bestilt norsk), men har funnet frem til range, utetemp etc., men savner f.eks. forbruk. Er det i denne OBCen? Hvordan får jeg det opp?

10. 9ZF Mobile phone preparation with hands-free speaking system

Kan jeg bruke min HTC S740 i denne, eller er det bare visse mobiltyper det finnes adapter for? I så fall er det vel greiest å bare skaffe en halvgammel Nokia med tvillingsim og ha den permanent i armlenet. Hva koster adapter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Radio controlled clock betyr at den stilles ut fra rds-signalet til radioen, altså klokkeslettet hos radiosenderen.

3. Betyr vel at servoen hjelper til mer i lave hastigheter, slik at bilen ikke blir kjempelett på rattet i høye hastigheter. Har ingen innvirkning på utvekslingen på styringa såvidt jeg vet.

6. Har du en knott under speilet, er det standard "vipp og blend", noe som er stort sett på alle biler. Har du et tykkere speil uten denne knotten, har du auto.

7. Overlastvern som forhindrer at vindusmotoren eller mekanismen ryker hvis vinduet går tregt eller noe er i klem i vinduet.

Og check-control betyr vel bare at du får opp varsel ved defekte lyspærer, slitte bremseklosser e.l. Regner med det står OK når du starter opp bilen, da er alt i orden.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Betyr vel at servoen hjelper til mer i lave hastigheter, slik at bilen ikke blir kjempelett på rattet i høye hastigheter. Har ingen innvirkning på utvekslingen på styringa såvidt jeg vet.

Aha. Så Servotronic er det samme på BMW og Audi mao. Syns bare 2.5 turn lock-lock var veldig lite, men den føles jo stabil på rattet i høy fart også, så da er det jo greit.

6. Har du en knott under speilet, er det standard "vipp og blend", noe som er stort sett på alle biler. Har du et tykkere speil uten denne knotten, har du auto.

Får sjekke når jeg kommer meg hjem. Er bare litt nysgjerrig i mellomtiden. Moro med ny bil. ;)

Og check-control betyr vel bare at du får opp varsel ved defekte lyspærer, slitte bremseklosser e.l. Regner med det står OK når du starter opp bilen, da er alt i orden.

Men hva med on board computer, gir ikke den f.eks. forbruk? Den vet jo hvor langt den har igjen å kjøre, hvilket innebærer at den vet både mengde på tanken og forbruk. Da burde den kunne vise meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10. 9ZF Mobile phone preparation with hands-free speaking system

Kan jeg bruke min HTC S740 i denne, eller er det bare visse mobiltyper det finnes adapter for? I så fall er det vel greiest å bare skaffe en halvgammel Nokia med tvillingsim og ha den permanent i armlenet. Hva koster adapter?

Vil tro att det er bluetooth handsfri integrert i bilen din?

Gå inn på bluetooth menyen på tlf når du har tenninge på i bilen og søk etter ny enhet..

Har det på min A4 b6, vet ikke hvordan jeg har klart meg uten =)

2005 mod Audi A4 1.9Tdi Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider