Gå til innhold

Fin og gjevn sprekke i framfanger, tips til å fikse dette? Og hvor handler jeg?

Ranger emnet

Emerica

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått en sprekke i framfangeren min på min vectra b.

Sprekka er gjevn og fin (er på skjøten til riegerleppa).

Det jeg lurer på er hvordan jeg bør fikse dette?

Og hvor handler jeg det jeg trenger?

Sjekket howto's her, men var dårlig med bildene som tidligere fungerte. Så lager like gjerne en ny tråd ihåp om hjelp :D

Kanskje noen samtidig har tips til hvordan jeg bør feste gitter på fangeren?? :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slipe ned rundt området, og så bruke glassfiber i overgangen.. og godt med glassfiber i bak kant.

På både fram og bakfangeren på Civicen min, så er det limt på noen "tapper" i noe slags metall som er bøybare, så da bretter jeg opp de og tar ut gitteret. Er da veldig lett å enten bytte ut, eller hvis man som jeg skal nå.. lakkere opp bilen.

Håper dette hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

er leppa i plast eller glassfiber? så lenge det bare er en sprekk og ikke leppa er løs så holder det med lim, bruk PU-lim som blir hardt for å fuge i sprekken. PU limet sliper du ned til ønsket form og sparkler evt. andre ujevnheter før du grunner og lakkerer, glassfiber kan du bruke på baksida for å forsterke.

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amund:) : Vet ikke om jeg får brukt glassfiber i bakkant da dette er en leppe som er overlappa orginalfangeren.

DVS at orginalfangeren blir "i veien" for sprekka på bakkant.

Wizzy: Er rieger leppe, ganske sikker på at det er plast og ikke glassfiber.

Hvor får man kjøpt PU-lim da? Er Pu-Lim en form for sparke eller? Med tanke på at det kan slipes ned osv?

Så da er det bare for meg å pusse ned den lille sprekka jeg har fått, legge i godt med PU lim, pusse og eventuelt sparkle om det er ugjevnheter?

Om ikke det er ugjevnheter kan jeg bare begynne med lakkeringen? :)

Og hvor kan jeg kjøpe sparkel ? Ser biltema selger en del slike ting, er det bra saker?

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polyurethan lim får du kjøpt hos de fleste seriøse bilrekvisitaforhandlere, wurth, autoproducts nord, maskinagentur engros og tiller lakk fører iallefall dette limet. når det er ferdig herdet så er det slipbart og du former det slik du vil. Sparkel handler du også på nevnte steder, man handler ALDRI produkter som er ment å vare lenge på biltema...

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...