Gå til innhold

Lurer selger meg?

Ranger emnet

Anchalima

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter ny bil og fant en som passet meg både prismessig og på annet vis, en Land Rover freelander Jeg tittet på den men de ville selge bilen som den sto uten garanti fordi det var feiler på den.

Bilen hadde en del slitedeler som må byttes. Bremseskiver, ytre endeledd venstre side foran, begge lenkearmer foran, dynamoreim og sansynligvis skifte av registerreim. Jeg har ingen anelse hva disse delene er, jente og svært lite bilinteressert som jeg er, men det høres ut som mange penger. Veldig mange penger.

Prisen var først 59 tusen eks. avgifter/omregistrering, umiddelbart etter jeg visste interesse gikk prisen ned til 55 inkl avgifter, og da jeg ble mindre interessert etter å ha hørt om feilene gikk prisen ned til 49 tusen.

Så dere som kan dette, er bilen verdt det? Jeg ser bort fra merket og alt det der, men er det verdt å kjøpe den for 49 tusen og bruke masse tusner til på å ordne den?

Skal snart bytte bil, aldri mer Ford.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat store og dyre feiler som er oppgitt.. Det dyreste er nok register-reimbytte. Det kan fort bli ei lita mnd-lønn dersom du setter den bort på merkeverksted for bytte.

Bremseskiver, endeledd og slik er "fort gjort", og koster ikke mange pengene.

Dersom bilen er grei ellers, lite km-stand, servicehefte etc, vil jeg si det er et greit kjøp.

Edit: sjekka opp priser på en freelander diesel:

Endeledd: 500kr

Bremseskive: 1000kr

Dynamoreim: 500kr

Lenkearm: 500kr

Prisene er ikke 100% nøyaktige, men sånn +/-

Endret av esbandos

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en bil som har fått tilnavnet "den engelske pasient". De reperasjonene du sikter til vil nok koste deg rundt 20,000kr og det det vil nok stadig ryke deler etterhvert.

Selgeren vil ikke lure deg, men han har nok innsett at bilen er for dyr å holde og vil derfor selge den. Har du råd til å betale 15-25,000 i reperasjoner vil jo dette gjøre at du forhåpentligvis har en feilfri bil noen år, men man kan aldri vite.

Jeg ville personlig holdt meg unna "den engelske pasient" og heller kjøpt en japansk firehjulstrekker. Dette er biler jeg tror du vil bli langt mer fornøyd med.

Feks:

Honda HR-V: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18529526

Suzuki Vitara: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18430266

Toyota Rav4: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12344939

Endret av HaaJeHaa

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er ikke alltid bare vi damer som ikke har helt peiling på bil og kostnader på div. reparasjoner. Men her varierer jo prisen fra kr 2.500,- opp til 40.000,-.

Hvem av dere er helt på jordet?

2.500 er hvis du kjøper deler og skrur selv. 20.000 er hvis du setter bort jobben til et verksted. Les...

Virker vel ikke akkurat - ut fra det trådstarter har sagt hittil - som om hun kommer til å skru selv, så jeg vil foreslå at hun tar utgangspunkt i den sistnevnte summen...

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallefall ikke kjøp med 1.8, husker fra de dager jeg jobba på LR-senter, at det støtt og stadig(alltid) var minst 1 Landrover Freelander 1.8 bensin inne for topppakning og ofte også topp-skifte.

Den er jo heller ikke bygd stort solidere enn en Honda Civic, så noen terengbil er det ikke, det er ikke mere enn en høyresit stasjonsvogn med simpel 4WD.

Ett godt alternativ vil jeg si er en Subaru forrester(Solid bygd høyreist stv. med skikkleig 4WD), dog et stort problem er delepriser, finnes intet uorginalt, og importøren vet å ta seg GROVT betalt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld å si det men ligg GODT og LANGT unda de dritt bila der! Alt som heter landrover i grunn fra 1995 og nyere!

Er kun de eldgamle bila som faktisk er brukanes!

Morra til en kompis av meg kjøper støtt og stadig de discovery bila i 1.4mill klassen.. og de er mere på verksted enn på veien!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som samtlige her inne: STYR UNNA!

Det er en grunn til at denne bilen har fått et ekstremt dårlig rykte, da blandt annet for å være et pengesluk uten like.

Så fort du har reparert en ting, ryker noe annet.

Og når selger går ned fra 60.000 + 6500 (som omreg koster) til 49.000 totalt er sikkert dette en bil han/hun har prøvd å selge lenge og prøver å svindle den første som virker interresert!

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Land Rover'n du. Hvis du liker å identifisere deg med den engelske countryside, så er dette rett bil. Den formelig oser britisk overklasse og adelskap.

Men som andre her nevner, bør du nok ha en annen bil tilgjengelig for dagligdags kjøring. Da kan jeg anbefale Jaguar. Den ny XF ser virkelig godt ut, men en Double Six er heller aldri feil. Smaken er som kjent delt.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider