Gå til innhold

Bensinfordeler GTI 16V

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Enda et spørsmål ang. GTI 16V.

Min går bare på to sylindre for øyeblikket, mistenker kanskje bensintilførselen. Har sjekket at alle dyser sitter som de skal, samt nappet ut dyse i syl. 1. Denne sprayet et fint bilde når bensinpumpa gikk, men ingenting når jeg vred om nøkkelen og dro den på starteren (Som jeg så iallfall... skal forske litt videre på dette).

 

Men spørsmålet er egentlig; Kan bensinslangene fra bensinfordeleren (De stålspunnede) ha vært satt feil på selve fordeleren? Dette er det ikke jeg som har gjort, men den har aldri gått ordentlig etter motorbytte forrige eier tok heller.

Er det noen som har et bilde eller beskrivelse av hva riktig plassering for de forskjellige sylindrene er på fordeleren da?

 

Mvh

Lars

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Enda et spørsmål ang. GTI 16V.

Min går bare på to sylindre for øyeblikket, mistenker kanskje bensintilførselen. Har sjekket at alle dyser sitter som de skal, samt nappet ut dyse i syl. 1. Denne sprayet et fint bilde når bensinpumpa gikk, men ingenting når jeg vred om nøkkelen og dro den på starteren (Som jeg så iallfall... skal forske litt videre på dette).

 

Men spørsmålet er egentlig; Kan bensinslangene fra bensinfordeleren (De stålspunnede) ha vært satt feil på selve fordeleren? Dette er det ikke jeg som har gjort, men den har aldri gått ordentlig etter motorbytte forrige eier tok heller.

Er det noen som har et bilde eller beskrivelse av hva riktig plassering for de forskjellige sylindrene er på fordeleren da?

 

Mvh

Lars

 

det skal ikke komme bensin til dysene før du trykker opp spjeldet i luftfilterboksen. det med plassering av beninslangene er rimelig greit å finne ut . det er pil inn og ut på fordeleren

Les signaturreglene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med tenninga på, og luftfilterboksen av, så kan jeg stå i motorrommet og trykke på spjeldet og sjekke at dysene virker som de skal?

 

Får den ikke til å gå riktig :(

Må ta en liten runde på både tenning og bensin...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da K-jetronic sprayer bensin kontinuerlig, så skal det ikke ha noe og si HVOR de er kobla til på fordeleren :) er ingen opphold i sprutinga uansett :) (k-jetronic/CIS (Continius Injection System))

 

men de fleste er jo tillaga slik at de skal passe redd nedpå der de skal sitte uansett :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår