kimafro Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 hei folkens.skal kjøpe 2 stk pioneer TSW308D4.har en kasse som har stått 2 stk proson 12" i.står at TSW308D4 skal ha 24,1L til 49,5 liter.den kassa jeg har baki bilen nå er på 43 liter med 2 stk 12".vil dette ha mye å si på lyden at det skulle vært ca 5 liter mere i kasse volum tilsammen på begge?dette er til en lukka kasse.eller spiller ikke literene veldig mye?bygger ny kasse hvis dette har mye og si....... Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Velkommen til forumet! birthday Med en lukket kasse har man litt slingringsmonn når det gjelder litermål, så det behøver ikke bli noe stort problem. Kassen vil "holde igjen" membranene så elementene kan tåle mer juling, men lyden kan bli litt "slank" om det blir for trangt i kassa, da elementene ikke greier å spille dypt nok (altså "overvinne" luftbarrieren en lukket kasse gir) om forsterkeren er for slapp relativt sett... Prøv å montér begge sub'ene med magneten ut så kan du høre hva som blir best for deg, da får du noen ekstra liter kassevolum helt gratis. Andre her kjenner nok elementene bedre og kan gi deg mer konkrete tips, antar jeg. Med en portet kasse er volumberegning langt mer kritisk, da porten skal være i et nøyaktig størrelsesmessig forhold til kasse og element. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimafro Skrevet August 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 hei.takker og bukker.var service på svar her iallefall.hehe:) skal prøve jeg.har mere watt enn det subene krever.kan kjøre 3 stk av di hvis jeg vil.men greit med litt ekstra til overs.har et annet anlegg også liggende,men det skal jeg sette inn når jeg får meg en annen bil :).da blir det nokk litt focal og noe annet snacks.i værste fall så bygger jeg bare en ny kasse i hælja.blir nokk bedre enn den driten som står i kassa fra før av.alt hjelper Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg