HeMan Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Hei. Har en Bora 2001 1.6 som har et litt merkelig symptom. Ved regnvær får jeg en sporadisk reimlyd, som kommer fra foran høyre. Der sitter jo også eneste reima jeg kan finne, så det er logisk at det er den. Er dette registerreima? Og på min bil skal registerreima ha vært byttet for ca 10000 km siden, og reima jeg henviser til ser ihvertfall rimelig ny ut. Noen som har vært borti dette fenomenet? Utrolig irriterende, da det er vanskelig å påvise lyden, fordi den foreløbig kun kommer sporadisk ved veldig vått vær. Tips n`tricks mottas med takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 kan hende det er vannpumpa som skulle vært bytta.. den kan ha en tendens til å hyle om skovvelen løsner fra akslingen... evnt om det er ei reim som hyler så prøv først å stramme dynamoreima evnt prv med en liten dæsj med noe spray for å ha på reima for å finne ut om hvilken reim det kan være... muligens ett lager på noe der som kan være gåent at det kommer tydligere fram når det blir vått... Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Jeg slet med ei sånn multirib(?) reim på min VAG 1.9L AEF dieselmotor. Bytta den en gang i året eller så. Fikk tips om dårlige lagre i dynamo, servo eller vannpumpe men jeg bare kjørte på med reimspray. Det var dumt, for det funka bare en kjøretur så var det like ille igjen. Tilslutt ble det et tykt lag med griseri i motorrommet. Ser ut som understellsmasse. Det er autostramming av reima på AEF ihvertfall. Fikk beskjed om at den ikke er justérbar. :| Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg