Gå til innhold

trenger svar fort!

Ranger emnet

algaman

Anbefalte innlegg

hei.

vw golf 4 gti? noen som kan fortelle meg om det er noke genereller svakheter på denne bilen? noe spesielt? noe som ryker?

skal se på kenvab sin gti ikveld nemli og trenger mest muli info om den typen bil :)

http://www.evo.no/gti (til de som isje visste at den lå der fra før)

tanx folks

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se om jeg klarer å huske alt. :)

Dørlåser er en svakhet, har byttet begge mine(fabrikkgaranti)

Orginal DV hvis bilen er chippet.

Skinner som holder vinduene oppe.

Sjekk girkassen. Går det greit å gire i reversj og fra 1 til 2 gir uten at du må bruke litt makt.

Hvis dette virker litt tregt kan giroverføringene være på vei til å gå. (koster mye penger å fikse)

Bremseskiver foran slites ganske fort ved litt aktiv kjøring.

Motorfestet over gearkassen slites fortere hvis bilen er chippet (mer dreiemoment)

Har byttet turbo og ABS pumpe+ styreenhet på min men det kan være engangstilfelle, har ikke hørt at det skal være en vanlig feil.

Ellers er det ikke noe spesiellt som jeg har opplevd på min GTI.

(hmm var visst ganske mye dette)

1999 Jazzblå Golf GTI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

Lykke til. Denne bilen er jo strøken og kun gått 24 000 km. Regner med at det ikke er så mye gale med den... ;)

Hmm.

Ville i utgangspunktet vært meget skeptisk til en 2000 mod som var gått bare 24000.

Hvorfor er den gått så lite?

Har den stått halve tiden på verksted pga masse feil?

Er km standen justert tilbake?

Finnes sikkert en god forklaring på dette men det er sunt å være litt skeptisk til slikt.

1999 Jazzblå Golf GTI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf4GTI

Hmm.

Ville i utgangspunktet vært meget skeptisk til en 2000 mod som var gått bare 24000.

Finnes sikkert en god forklaring på dette men det er sunt å være litt skeptisk til slikt.

Etter det jeg har forstått, er dette bare en lite kjørt entusiastbil, men jeg kan jo ta feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

Tror absolutt ikke det er grunn å tvile på km.stand på den bilen, bilen ble såvidt jeg vet kjøpt ny i Norge av en entusiast i Stavanger som påkostet bilen ganske voldsomme summer, itillegg mener jeg han i annonsen skrev at bilen aldri ble kjørt i regnvær (!).

Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt den selv, er en av Norges absolutt fineste Golf IV (må bare bytte få byttet til penere grill...)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

Etter det jeg har forstått, er dette bare en lite kjørt entusiastbil, men jeg kan jo ta feil...

Nå er jeg bilentusiast selv men av den typen som mener at en slik bil skal brukes til det den er laget for.

Nemlig kjøres.

Tror jeg kjørte nærmere 35000 første året med min.

Husker ennå den dagen jeg satte meg inn og det sto 3 km på telleren:D

1999 Jazzblå Golf GTI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg bilentusiast selv men av den typen som mener at en slik bil skal brukes til det den er laget for.

Nemlig kjøres.

Tror jeg kjørte nærmere 35000 første året med min.

Husker ennå den dagen jeg satte meg inn og det sto 3 km på telleren:D

Post noen bilder av den da!!

Det er ikke du som har eller hadde en Golf IV nettside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider