Kveite Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Har en nyinnkjøpt selvaspirerende 350 motor som er antydet i overkant av 500hk uten NOS. Sitter nå og ser etter en passende girkasse og lurer litt på en Tremec T-56 magnum kasse fra Keisler. Er det noen andre jeg heller burde sett på? Så også på Keilsler sin Tremec TKO 600 som er velkjent, men foretrekker 6 gir. Hva pleier folk å kjøre med? Noen andre steder jeg burde heller sett? Under dragrace er vel automat mest vanlig, men hvilken løsning går de for? Har hørt om en lock funksjon som låser kassen så man slipper sluring. Han her kjører visst med noe han kaller "Preppad PG med transbrake och raceturbin". Bilen skal bare brukes på gaten som lekebil, men må kunne virke i det daglige (kø osv.) Siter Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Har ingen erfaring med Keisler selv men går for å være bra saker etter det jeg har hørt. Regner med at disse har en 0,62 el 0,65 utveksling i 6.gir, noe som er mer passende enn 0,5 som er i standard kassene. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
escortmk1 Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 richmond kasser går vel også for å være bra men mulig litt tung girte. Siter escort mk1 (prosjekt) volvo 240 nå med v8(skrot) chevrolet c10 1985 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Hva slags bil skal den i? vekt? bakaksel utveksling? høyden på hjula? lekebil??? streetrace? bare spinne blårøyk? kjøre fortest mulig på svingete gateveier?? VIL du ha manuell, eller automat? eller noe midt i mellom?? Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kveite Skrevet August 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Skal stå i en volvo 242 ca 1200kg, bakakslingen har 3,73:1. Husker ikke akkurat høyden på hjula/rulleomkretsen denne har standard.. Står vel noen 255/30 R 17 på nå.. Bilen vil bli brukt i det daglige. Ellers er bilen tiltenkt som en morro bil (blårøyk og breit i svingene) ikke noe baneracer. Stiller litt åpent til manuell og automat. Hadde først tenkt en manuell kasse, men så lurer jeg litt på hva som passer best til bruket. Ser ikke så mange automatkasser til salgs, men har inntrykket av at det er mye brukt.. Har en TH350 kasse i nå. Kan jo tvinge 1. og 2. gir på den, men savner clutchen. OG så er kanskje 3 gir litt lite? Keisler har tre oppsett på sin t-56 kasse: 2.97 1st, 2.07 2nd, 1.43 3rd, 1.00 4th, .74 5th; .50 6th 2.66 1st, 1.78 2nd, 1.30 3rd, 1.00 4th, .80 5th; .62 6th Siter Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Savner du den tredje pedalen, har du jo ikke noe valg..... :D Da er det jo rørepinne som gjelder... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
butrus_ Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 er det ikke noe som heter getrage eller noe sånt a?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 er det ikke noe som heter getrage eller noe sånt a?? jepp, men da mangler jo ALT, om en bare får girboksen...:oohh Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kveite Skrevet August 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 Det som er greit med Keilsler er at de leverer med alt. Må gjerne betale ekstra for det, men når det kommer som pakke vet man at det passer sammen. Alt er f. eks. Sprengkåpe, hydraulisk clutch, mellomaksling, speedouttak, lagre, monteringssett og valgfritt (blandt tre) "uttak" av hvor girstangen skal være. Høres ikke ut som om det er noe i mot Keisler eller denne kassen og heller ikke så mange alternativer. Blir nok en t-56 på meg Siter Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Det som er greit med Keilsler er at de leverer med alt. Må gjerne betale ekstra for det, men når det kommer som pakke vet man at det passer sammen. Alt er f. eks. Sprengkåpe, hydraulisk clutch, mellomaksling, speedouttak, lagre, monteringssett og valgfritt (blandt tre) "uttak" av hvor girstangen skal være. Høres ikke ut som om det er noe i mot Keisler eller denne kassen og heller ikke så mange alternativer. Blir nok en t-56 på meg Det du også bør tenke på om du trenger 6.giret Trenger du ikke det så har jo Keisler også 5.trinns . Nok både billigere og ikke minst lettere, og som du selv sier komplett med det du ellers trenger. ser selv at 6. gire ikke blir mye brukt. 1100 rpm på 80 km/t Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 T-56 er sikkert en utmerket kasse. "Orginalt" tåler den helt opp til 800 lb-ft har jeg hørt, men det er helt avhengig av versjon. De to øverste er overgear og du skall nokk ha en annen utveksling en 3:73 for å ha noe særlig praktisk bruk for 6 gear. Men kult er det jo....;-) Jeg har dårlig erfarenhet med Keisler. Ingen hjelp å få hvis man trenger assistanse. De supportere kun standard biler. Jeg handlet istedenfor hos http://www.cms-grp.com/ Topp service og meget kunskapsrike. Anbefalles! Hva jeg kjøpte? En TKO 600 som skal sitte bak en 383 450hp motor. Nå gjenstår det bare å få sanket sammen litt tid....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet September 1, 2009 Rapporter Share Skrevet September 1, 2009 http://www.cms-grp.com/Topp service og meget kunskapsrike. Anbefalles! Hva jeg kjøpte? En TKO 600 Halloen Stepside, hva kom kassen på ferdig til norge? å hvilket "kit" kjøpte du? Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 2, 2009 Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 De lux kittet med standard clutch - kardang + clutchpumpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael922 Skrevet September 2, 2009 Rapporter Share Skrevet September 2, 2009 Kor legger eg ut mine innlegg ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.