Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bil

Ranger emnet

Vestex

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er en gutt som snart fyller 18 år, og lurer på om det er mange gode tipsere der ute. Jeg er veldig kritisk til utseende på en bil, og jeg lurer på om dere kan hjelpe meg å se ut ett merke og gjerne gi meg noen 'pointers' for kjøp av bil.

Har sett for meg en bil med noe hestekrefter i, som skal kunne vare i 3-4 år vertfall. Er litt usikker på hvilke årsmodeller jeg skal se etter, og hvor mye km de skal være kjørte. Har sitt for meg å bruke 80 000 - 90 000 totalt (MAX), men kan også finne noe til totalt 60 000.

Inkludert i denne prisen vil jeg kunne kjøpe bil, anlegg (cd spiller, forsterker, subwoofer og noen side-høytalere - hørt at

6x9 er til å anbefale).

Selv om dette er min første bil er jeg interesert i en ungdoms-bil med noe ekstra deler. Er interesert i en bil med turbo (har også en stor drøm om å kjøpe dump ventil). I tillegg har jeg lyst på ny potte, gjerne en som er litt stor? Har også planer om å sode vinduer, hive på en body-kit med mindre jeg kjøper en bil med det inkludert, og KANSKJE noe fancy felger viss det er noe billig-interessant der ute.

For å gi deg litt mer spesifikk hvilke bil jeg er ute etter har jeg derfor laget en 'ønske liste' av biler jeg ser på som kunne virke interessante:

Honda Prelude/Civic/CRX

Audi A3

BMW 3-serie

Citroen Xsara

Fiat Bravo

Ford Sierra

Mazda 323/626

Nissan Primera/200 sx

Volvo 740

Opel Corsa

Polo

Jeg takker for alle mulige svar! Har lite peiling på bil, så fint om du kan svare slik at jeg forstår deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sprang mellom en Mazda 323 og en nissan 200sx hvertfall.

Men jeg satt hvertfall grensa når jeg kjøpte bil på 135 000 km. Det du hvertfall må tenke på er at det kommer en service nå og da. Så om du finner en bil som f. eks er gått 138.000 km og er rimeligere enn andre av samme type, må du huske at du da får en serviceregning rett rundt svingen.

Og om du skal ha mye hester, turbo og dump-ventil må du huske at forsikringen blir deretter og. Du kan ha det på en av foreldrene, men krasjer du blir det dumt. For med fult body-kit og dump-ventil skjønner forsikringsselskapet at dette var en bil som stod på faren din for å spare penger, og egentlig var din.

Men lykke til med bilkjøp!

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å ta forsikringen på faren min ja, som har full bonus og som sikkert har tenkt tanken at det kan skje en ulykke. Trodde ikke at forsikringsselskapet visste om alle delene til denne bilen, noe som også går an å sette på etter å ha forsikret bilen? Eller?

Takk, noe merke du kan anbefale som første bil eller andre nyttige tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider