Gå til innhold

Er det mulig å montere turbo på 80?

Ranger emnet


IndyDelMar

Anbefalte innlegg

Er det mulighet til å montere turbo uten å sette av en måned, på en 91 mod 80 1.8s? Tror nemlig den s`en står for SLOW! Eller er det noen som har tips til hvordan å få den til å bli litt krassere uten å bli ruinert? har IKKE tenkt å kjøpe ny motor eller slike ting..

* VW Passat 2003 STV 1.9 TDI

* Toyota Corolla AE82 1985 16v TwinCam

* Mazda 626 1992 2.0 LS (Vraka)

* Mazda 1987 B2600 (SOLGT)

* Audi 1990 80 1,8s (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids montere turbo, men det er ikke rare trykket du kan ha om motoren ellers skal være original. Turbokit koster under 20k, men du må i tillegg ha spjeldhus, datasprut osv. Dette blir fort dyrt.

Mitt tips er å porte toppen, kjøpe trimkam og helst 2 stk Weber DCOE. Monter dobbel downpipe om du ikke allerede har det, samt et eksosanlegg som er NOE bedre enn det originale. Etterpå har du alt fra 150 til 200 hk i din 1.8S (alt etter kamvalg og porting) samt et bunndrag du kan drømme om med turbomotor :)

 

Skal du gjøre det noe (en del) billigere så kjøper du kun trimkam og en Weber DGV, DCD eller DGS. Da har du rundt 110 reelle hk. Dette sammen med en portet topp, og du har ca 130 hk og et enormt bunndrag.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Du kan alltids montere turbo, men det er ikke rare trykket du kan ha om motoren ellers skal være original. Turbokit koster under 20k, men du må i tillegg ha spjeldhus, datasprut osv. Dette blir fort dyrt.

Mitt tips er å porte toppen, kjøpe trimkam og helst 2 stk Weber DCOE. Monter dobbel downpipe om du ikke allerede har det, samt et eksosanlegg som er NOE bedre enn det originale. Etterpå har du alt fra 150 til 200 hk i din 1.8S (alt etter kamvalg og porting) samt et bunndrag du kan drømme om med turbomotor :)

 

Skal du gjøre det noe (en del) billigere så kjøper du kun trimkam og en Weber DGV, DCD eller DGS. Da har du rundt 110 reelle hk. Dette sammen med en portet topp, og du har ca 130 hk og et enormt bunndrag.

 

Hvor får du kjøpt disse delene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en Turbo og begge manifoilder fra en 1.6 TD og en intercooler av typen standard s2 etc... Så skrur du alt dette på, lager rør osv og skaffe deg et tilleggssprut. Info om slikt er det mye av på Ford Motorsport Club Norge sitt forum.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår