Gå til innhold

Mitt Vectra A C20LET prosjekt:)

Ranger emnet


vectra93

Anbefalte innlegg

Hei folkens:)

 

I november ifjord gjekk eg til innkjøp av min første bil, ein Opel Vectra A, 1993 mod med veldig lite rust og km stand på kun 109 000km!:O

 

Noen bilder fra da eg kjøpte bilen, original og i god stand!:)

Kun 2 voksne eiere før eg kjøpte den:)

vectraen.jpg

vectraen3.jpg

vectraen2.jpg

Fekk et bra tilbud på styling til bilen, så måtte bare handle:)

Noen bilder etter eg fekk fangerne tilbake fra lakk:

vectraen10.jpg

vectraen9.jpg

 

Fått på sideskjørta og noen felger eg fikk billig:

7519_139942051159_545526159_3031833_1489011_n.jpg

7519_139942031159_545526159_3031831_7156994_n.jpg

 

 

Videre planer eg har for bilen er:

Ny større motor!

Ny bakfanger

Bedre Anlegg

Nye felger

Ny lakk, bytte farge på bilen

 

Sånn, det var ein liten presentasjon av min bil:)

Tar imot ros og ris på det eg har gjort, og er det noen som har tips til ting eg kan gjøre for og forbedre bilen så er det bare til og si ifra!:D

Endret av vectra93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blei bra de der!

ulike forslag:

2000 baklykte/ 95 mod baklykte * bakplate

når du ska lakke tar du naturligvis å sveisa hol til lykteviskera, fjerna dørliste og gjerne antennehol og.

 

so slenge du i en C20XE, ligge 2-3 til salgs på calibra.no

kjøp gjerne lexmaul innsug, verdt kvar ei krone :D

 

eg bygde om min 8v til xe og satte på det innsuge, de hjalp..

nyydelig lyd av innsuget i tilleg til veldig merkbart beire drag frå bunn, spesielt mellomregisteret.

 

der såg eg at du ha 1.8 :P

då må du ha bremse frå en 2.0, ventilerte framme og vanlige skive bak, sikkert byte bremsesylinder + stabstag og F20 girkasse..

 

alt unntatt bakbremsene kan du ta frå calibra ;)

 

rotete innlegg, menmen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimmu87:

Takk for det:)

ja har vurdert og få tak i bakplate, blir enten det eller at eg sveiser igjen der skiltet er og tar vekk den lista med låsen og så flytte skiltet ned i bakfangeren;)

Har ny list uten hull til viskerne liggende, må bare få litt lakk på den:)

 

Vurderer enten C20XE eller C20LET, men trur det blir C20XE da det er litt lettere og få godkjent:)

Ja er desverre ein 1,8i:(

Tenker eg kjøper ein calibra og bruker den som delebil:)

 

Tusen takk for tips og info om hva som må til for og få godkjent C20XE:D

 

Hansen89:

Vingen er originalt fra Vectra 2000, fikk den til bursdagen min av bror min som kjøpte den ifra ein kompis i stavanger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Takk for det:)

Er usikker på om det er 40/40 eller 60/60 den er senket:S

Bestilte 40/40mm senk, men både på fjørene og TUV papiret står det ingen plass 40, men står 60. Så lurer på om det er 60/60 den er senket, bror min meinte at når han senket gamle vectraen sin så ble ikkje fjørene så sammenklemt bak, den var senket 40/40..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ja her har det skjedd litt i sommer :P

Leverte bilen inn til JMA på stord i sommer for motorbytte, så no står det ein C20LET i godbilen 8)

Ved motorbytte så skiftet eg ut girkassen til ein F28 6 trins manuell fra calibra turbo :)

JMA laga ny rustfri 2,5" eksos til meg, blei grei lyd i han no i forhold til før :)

 

Bildet når eg hentet bilen:

DSC01374.jpg

 

Når eg kom hjem så skiftet eg frontfangeren ut med ein Vectra 2000 fanger med JMS lippe 8)

Var litt tilpassing som skulle til for og få plass til IC, men fikk den på etter litt kapping og pussing :P

IMG_0305.jpg

 

Tok ein liten motorvask og, skal rydde og få det enda finere oppi motorrommet med tiden er planen :P

IMG_0306.jpg

 

Har og byttet ut bakfangeren i ein lik men i bedre stand og ikkje lakkert lista, synst det blei finere med svart list rundt heile bilen :P

IMG_0196.jpg

 

Tok og skiftet bremser framme her eindag, no står det på borra skiver fremme, calibra turbo caliper og ferodo klosser :)

bilder før og etter:

IMG_0310.jpg

IMG_0311.jpg

IMG_0308.jpg

IMG_0312.jpg

 

I helga så skiftet eg ut lista mellom lykter og fanger og skiftet til emblemfri grill, OMC streamer er og komt på :)

IMG_0313.jpg

IMG_0317.jpg

IMG_0320.jpg

IMG_0322.jpg

 

Ja, har montert nytt speedometer og som høyre til motoren som er satt i, liker veldig godt KM standen 8)

IMG_0324.jpg

 

Videre planer for bilen er og få tak i bakaksling fra vectra v6, og bygge om til 5bolt og prøve og få det godkjent.

Shine opp motorrommet, bygge anlegg, nye felger og litt småting, men blir snart parkert for vinteren :P

Endret av vectra93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår