kimafro Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 :oohh Skal sette subwoofer(ene) med magneten ut av kassa.Da er spørsmålet mitt:Skal jeg bytte om pluss og minus?Siden magneten står utover.Eller forvrenger lyden seg bare og blir dritt bass?Eller skal jeg bare koble ++ og - -?er litt usikker.er ikke noe fan av magneten utover men kjører det sånn inntil vidre til jeg får bygd ny kasse:) Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sound Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Det har vel ikke noe og si hvordan koblinga skal være utifra hvilken vei elementet skal stå, mulig jeg misforsto men det hørtes ufattelig dumt ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 I noen tilfeller kan det lønne seg å bytte om. Men det varierer, så bare prøv, så ser du hva som høres best ut! :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 Det har vel ikke noe og si hvordan koblinga skal være utifra hvilken vei elementet skal stå, mulig jeg misforsto men det hørtes ufattelig dumt ut. Ypperlig måte å sørge for at folk lar være å spørre om ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sound Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 heh beklager, jeg har spurt om mye rart selv jeg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 For de som er i tvil; Snur man høyttaleren i kassa, uten å gjøre noe med tilkoblingene, skifter man fasen 180 grader. Og som lroedal sier, i noen biler/tilfeller kan det være en bra ting. Man endrer også nettovolumet i kassen med noen liter på den måten, noe som i hvert enkelt tilfelle kan være bra eller dumt. Bytter man om på tilkoblingene samtidig som man snur elementet, blir fasen den samme som før. Hva som blir riktig (kanskje bedre å si "mest mulig riktig") kan man trygt la ørene sine bestemme. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg