Gå til innhold

Kaddis sin Garasje> oppdatering akkurat nå ;)

Ranger emnet


Glenn Are

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...
  • Svar 493
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sånn ser kadetten ut per i dag, har skjedd mye med forbedringer blant annet innsug, bensin og rydding. Nå går den skikkelig rent og bra i forhold til motorstyringen som ennå er original, det flytter seg nå :D

 

masse bilder!

 

Foto0040.jpg

 

Foto0034.jpg

 

280620102337.jpg

 

280620102331.jpg

 

Foto0087.jpg

 

062.jpg

 

037.jpg

 

046.jpg

 

Foto0016.jpg

 

Foto0015.jpg

 

Foto0018.jpg

 

Foto0017.jpg

 

Foto0082.jpg

 

Foto0069.jpg

 

Foto0076.jpg

 

Foto0075.jpg

 

Foto0073.jpg

 

Foto0072.jpg

 

Foto0081.jpg

 

Foto0080.jpg

 

Foto0079.jpg

 

Foto0078.jpg

 

Foto0077.jpg

 

Foto0271.jpg

 

Foto0265.jpg

 

kommer oppdateringer oftere nå :D

kontakt på: 46809400

 

Kaddis-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorro prosjekt, men savner så sårt en film av kjøring med bilen.

 

Hadde vært morro å se hvordan den fungerer slik den står nå.

 

Legg ut en masse bilder og info om hva du gjør med bilen, for det er alltids morro å se på. Ikke minst lærerikt for andre som også har en del prosjekter.

 

Ps: Det var forresten jeg som ringte deg i stad.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med mere info ettersom jeg legger ut innlegg nå fremover, når det gjelder film så tror jeg har noe på pcen, men har ikke fått filma noe særlig annet enn inboard. Ska se etter

 

Men grovt sett er motorn en C20NE med 115hk originalt, 4 syl 1998cc med en overliggende kam på 8 ventiler/mekanisk

 

Det som er gjort med topp: portet innsugside og eksos side, frest forbrennings kammer grunnet nedsatt kompresjon av turbo konvertering, shimset ventiler/åpning, 3 lags shims stål toppakning,

 

Blokk: Den er byttet rådellager, ellers nokså original.

 

Ellers rundt på motorn, er det her det morro greiene begynner, radiator å kjøling er flyttet bak, ellers er det selvlaget grenrør for turbo konvert, innsuget er selvlaget, motorfester, dynamoplassering,spjellhus er det gjort litt snacks med, også er det endel masse småting jeg vil ha for meg selv, det går innpå kombinasjoner av åpning og timing av diverse.

 

Bilen er kun bygd av meg selv, kjøpte karross av Stian Gustavsen i Valdres 2007, da henta jeg den på hjul men uten motor å drivverk.

 

Denna bilen blir nok mere å se av, bare jeg blir klar sjøl for å vise den public, mye ska stemme fra min side først.

 

Svarer gjerne på spørsmål hvis noen sitter inne med noe, sånn som Zyntex gjør her nå :)

 

Takk

 

mvh

 

Glenn Are

kontakt på: 46809400

 

Kaddis-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikter ikke til noe spesielt egentlig, bare oppgraderer etter mine egne evner å ser hva det blir til ;)

 

Men kan skrive under på at det går fælt nå også :)

 

 

Du får bremse den etter hvert når du er ferdig. RS Motor i Hunndalen (Mellom Gjøvik og Raufoss tar 1250+mons for kun bremsing, og benken hans er STRENG.) Han har skrudd i mange år for selveste mr.rallycross og de gutta, så han kan jobben sin.

 

Ellers så gleder jeg meg masse til å se mer film av ferdig produkt.

 

Hold oss videre oppdatert:thumb

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hvorfor orginal motorstyring?? så du kjørte trykk igjennom lmm`n. hva har du gjort for å få nok bensin?. på min omega c20ne turbo klarte jeg nok suppe til 0.7bar på orginal hjerne. men jeg kjøpte datasprut å da ble alt mye bedre. kanskje noe for deg og får det aldri optimalt uten!

 

Han har nok sikkert en plan i venstre baklomme denne mannen. Det er nok ikke første gangen han tar i en bil og gjør litt nei.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hvorfor orginal motorstyring?? så du kjørte trykk igjennom lmm`n. hva har du gjort for å få nok bensin?. på min omega c20ne turbo klarte jeg nok suppe til 0.7bar på orginal hjerne. men jeg kjøpte datasprut å da ble alt mye bedre. kanskje noe for deg og får det aldri optimalt uten!

 

Jeg kan kjøre på litt til også jeg men da holder ikke blokka, jeg har gjort litt av min egen oppskrift eneste jeg føler er riktig å si.

 

Men kan da remse opp litt:

 

kjører motorstyring fra vectra 2.0i

med dyser fra c20let

bredbåndslambda fra PLX

lmm er ikke tunet, skrudd på eller noe

 

Om dette er en blanding av komponenter jeg har vært heldig med vet jeg ikke, men tenningsbank har jeg ikke opplevd.

 

Har jo ett spesielt innsug som jeg veit ingen andre har på toppen,pluss at toppen har jeg kjørt min egen stil på porting å fresing. Mye små ting som kan spille inn her uten at jeg sier jeg er noe ekspert av noe slag.

 

Men uansett er datasprut selvfølgelig best, men veit bare at jeg har klart å luke ut mange av problemene andre har på original motorstyring.

kontakt på: 46809400

 

Kaddis-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår