Gå til innhold

Bygge Dobbel-din i Audi A4 B6

Ranger emnet

nmork48

Anbefalte innlegg

Heisann. du sier at alt funker fint. hva med dette: får du nav på FIS og når du starter bilen går nav på nattmodus? selv om du kjører på dagen og har fargene på auto. :) venter svar fra deg

Har du husket å kode om instrumentene via Vagcom så bilen vet at den har rns-e?

Jeg satt inn rns-e forigårs og fikk opp info på FIS, selv uten riktig adapter.

Og for at den skal skifte automatisk så man vel ha automatisk avblendbart/blendbare speil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann. du sier at alt funker fint. hva med dette: får du nav på FIS og når du starter bilen går nav på nattmodus? selv om du kjører på dagen og har fargene på auto. :) venter svar fra deg

Hei

Jeg har ikke farge FIS. Og det er visstnok noen "røde" FIS som ikke får opp RNS-E. Så jeg får ingen symboler i FIS. Er vel en innstilling i RNS-E som en også må gjøre for å få navi symboler i FIS. Gå inn i setup og slå på kompass. Står det av så kan det være årsaken til at det ikke vises i FIS. Hvis ikke så er du kanskje en av de heldige som ikke får det i FIS.

Når det gjelder nattmodus osv så har jeg ikke satt meg inn i det enda.. Skal kikke litt på det..

Mvh Kjetil

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får nav opp i rød-FIS, men jeg må trykke på standby-knappen to ganger for att det skal komme, og åpner jeg døren så må jeg gjøre dette igjen.., lest att det er flere som må det.. dette med nattmodus tror jeg funker fint det og, blir vertfall ikke plaget av lyset fra skjermen om natten:)

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for at den skal skifte automatisk så man vel ha automatisk avblendbart/blendbare speil?

jeg tror att den bruker satelitt info for å vite om sola er oppe eller ikke der man befinner seg og justerer etter dette..

Var vertfall slik på bmw`n jeg hadde

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får nav opp i rød-FIS, men jeg må trykke på standby-knappen to ganger for att det skal komme, og åpner jeg døren så må jeg gjøre dette igjen.., lest att det er flere som må det.. dette med nattmodus tror jeg funker fint det og, blir vertfall ikke plaget av lyset fra skjermen om natten:)

Hvilken årsmodell er bilen din? Standby knappen, hvilken knapp mener du? Altså slå på og av rns-e? Skal prøve å se om det hjelper her.. :-)

mvh Kjetil :)

Endret av Kjetilr

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror att den bruker satelitt info for å vite om sola er oppe eller ikke der man befinner seg og justerer etter dette..

Var vertfall slik på bmw`n jeg hadde

Hm..ja kanskje det?

Det jeg merket med min er at om jeg åpner døra og tak lyset går på, så går også lysstyrken på rns-e skjermen opp.

Navi i FIS funker fint hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken årsmodell er bilen din? Standby knappen, hvilken knapp mener du? Altså slå på og av rns-e? Skal prøve å se om det hjelper her.. :-)

mvh Kjetil :)

04 mod, men ettermontert Rns-e så vet ikke hvilken årsmodell den er..

jepp, den du skrur den av/på med, litt merkelig løsning egentlig men det er jo sånn det fungerer for dem jeg har pratet med også:) men husker ikke i farten om jeg må holde den inne til den skrus av eller om det er nok å bare trykke raskt 2 ganger..

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..ja kanskje det?

Det jeg merket med min er at om jeg åpner døra og tak lyset går på, så går også lysstyrken på rns-e skjermen opp.

Navi i FIS funker fint hos meg :)

ikke alle biler som har lys-sensor da:) så er sikkert flere løsninger:)

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

04 mod, men ettermontert Rns-e så vet ikke hvilken årsmodell den er..

jepp, den du skrur den av/på med, litt merkelig løsning egentlig men det er jo sånn det fungerer for dem jeg har pratet med også:) men husker ikke i farten om jeg må holde den inne til den skrus av eller om det er nok å bare trykke raskt 2 ganger..

Dette må prøves.. Jeg har sein 06 modell. eller på audi språket 07..

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det ikke til å virke. Har prøvd mye rart..

Ellers så går min i nattmodus som er styrt av lysssensoren.. Vel å merke når innstillingene står på Auto da.

og du har kodet (instrument->17->channel62) til å vite at du har navigasjon?

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har ikke riktig vag-com kabel(har bare "gammel" type).. Men Morgan som jeg kjøpte av gjorde det mener jeg.

Får kjøpe meg en ordentlig kabel.. :)

kodet han bilen til deg eller bare spilleren?

For om ikke instrumentpanelet ditt er kodet så får du ikke opp nav i fis!

Tysk kvalitet!

-Audi A4 TQ S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider