Nethemeg Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 Hei dere! Jeg skal ha meg en liten bil for å kjøre frem og tilbake til jobb. egentlig så vil jeg ha en Smart fortwo, er det noen som har noen erfaringer med denne? Både positive og negative. Mannen påstår at det blir som å kjøre en kjølebag,og sier jeg bør velge en som er litt større ala renault clio elle peugot 206.Hva med disse?? Eller er det noen som har et bedre forslag? Stikkordene er liten bil med lavt bensinforbruk under 100 000. gidder ikke kjøpe alt for dyr bil for så å kjøre over 20 000 i året med den. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 Peugot 206 er ikke så steingale biler. Min far hadde en slik bil, og han slet litt med setene. De knirket veldig, og noen greier knakk slik at vi ikke kunne bevege setene bakover. Ellers var det en forsåvidt god bil. Får en veldig god bil til 100 000. Bare husk å polere den, da damer har en tendens til ikke å gjøre dette. Eller er det mannen som tar seg av slikt? :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nethemeg Skrevet August 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 Ehem, kan vel ikke annet enn å innrømme at det er mannen som tar seg av bilstellet her. Men helt faktisk polerte jeg min gamle bil et par ganger før han totalvraket den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 En liten bil er fint, helt til du treffer på en med større bil enn deg selv. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nethemeg Skrevet August 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Så tilfelle jeg har tenkt å kline fronten i en annen bil bør jeg velge et digert dyr av et bensinslukende miljøsvin av en bil?:oohh Regner med du er klar over at de nyere småbilene også klarer seg bra i en kollisjon. Bedre enn gamle store biler som er alternativet prismessig. Og skulle uhellet virkelig være ute, og jeg froneter en lastebil f.eks så vil det stort sett være ute med meg uansett hvilken bil jeg sitter i ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Siden du drar inn miljøhensyn, vil ha det smått, ikke er redd for å dukke for elg i solnedgang og bare skal ha den frem og tilbake til jobb...Finnes det ikke noen el-biler til den prisen? Nye Buddy-er koster jo bare 142tusen...om jeg tolker annonsen rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 opel astra, toyota corolla, honda civic. alt dette er fine pendler biler som er knøtt små, driftssikkre og akkurat som damer vil ha det. noe vedlikehold må jo påberegnes, det er jo en bil. men for all del ikke velg minste motoren når du skal handle bil, liten motor er ikke synonymt med lavt forbruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 vi har godt av co2-utslipp, så derfor bør du velge "miljøsvin" hvis det er miljø du er opptatt av, for hadde det ikke vært for c02-utslippene, ville det vært 10% varmere i atmosfæren, samt endringer i golfstrømmen med 30% som ville vært katastrofalt for menneskene, vi mennesker står for 1-2% av co2-forurensningen til informasjon, det er jo i realiteten havstigning som er hovedtrusselen pga issmelting.. du skal ikke tro hva myndighetene skremmer deg med, de er kun ute etter profitt, men for å se bort i fra den debatten: Jeg anbefaler deg Mazda 323, billig i drift og driftsikker, hvis du er opptatt av annet enn miljøet og ikke opptatt av din og dine nærmeste sin sikkerhet. Du får en fin til 100 000kr. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nethemeg Skrevet August 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Siden du drar inn miljøhensyn, vil ha det smått, ikke er redd for å dukke for elg i solnedgang og bare skal ha den frem og tilbake til jobb...Finnes det ikke noen el-biler til den prisen? Nye Buddy-er koster jo bare 142tusen...om jeg tolker annonsen rett. Var inne på tanken, men får akkurat litt for lang vei til jobb. Og om jeg har forstått det rett, varer et batteri ca 20 000 km. Kipt å måtte kjøpe et nytt hvert år :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nethemeg Skrevet August 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 vi har godt av co2-utslipp, så derfor bør du velge "miljøsvin" hvis det er miljø du er opptatt av, for hadde det ikke vært for c02-utslippene, ville det vært 10% varmere i atmosfæren, samt endringer i golfstrømmen med 30% som ville vært katastrofalt for menneskene, vi mennesker står for 1-2% av co2-forurensningen til informasjon, det er jo i realiteten havstigning som er hovedtrusselen pga issmelting.. du skal ikke tro hva myndighetene skremmer deg med, de er kun ute etter profitt, men for å se bort i fra den debatten: Jeg anbefaler deg Mazda 323, billig i drift og driftsikker, hvis du er opptatt av annet enn miljøet og ikke opptatt av din og dine nærmeste sin sikkerhet. Du får en fin til 100 000kr. Tja, litt mindre mennesker er vel ikke å forakte.:Devil: Nei, spøk til side mazda 323 har jeg hatt trenger ikke en til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nethemeg Skrevet August 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Hva med Citroen C1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Var inne på tanken, men får akkurat litt for lang vei til jobb. Og om jeg har forstått det rett, varer et batteri ca 20 000 km. Kipt å måtte kjøpe et nytt hvert år :) Skjønner, det ville vært kjipt å måtte bytte batteri årlig... Lykke til med valget! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DelPiero Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Hva med Ford Focus? Har sendt deg en PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Regner med du er klar over at de nyere småbilene også klarer seg bra i en kollisjon. Jeg regner med at du er klar over at de såkalte poengsummene i kollisjonstester kun kan relateres til andre biler i samme størrelse. Det betyr f.eks. at en Opel Astra som får 4 stjerner fortsatt er mer sikker enn en Opel Corsa som får 5 stjerner. Men du velger selv hva du vil prioritere. Hvis du aldri kommer ut for en ulykke, så spiller jo ikke sikkerheten noen rolle. Ditt valg. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kejo31 Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 VW Polo 1.2 Er en grei liten bil som bruker lite drivstoff, grei plass er det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg