Gå til innhold

problemer med bilstereo (acc kobling)

Ranger emnet

Vandrer`n

Anbefalte innlegg

hei

har nettopp kjøpt meg både bil og stereo. kjøpte en vw turan og satt inn en 12 bass og 2 høytalere og en ny spiller. men har noen problemer. spilleren min fortsetter å spille uansett om nøkkelen er i eller ikke. har forstått att dette har med accèn å gjøre men jeg har jo ingen acc på min tennings lås. fikk høre at det bare var å bytte om på acc(rød) og strøm(gul). noen som vet noe mer om dette?? jeg må også koble en kabel til brekket mitt(pga dvd spillerenn) har sett litt på det å finner 3 ledninger som er koblet til brekket.

håper noen kan hjelpe meg...

takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

har forstått att dette har med accèn å gjøre men jeg har jo ingen acc på min tennings lås. fikk høre at det bare var å bytte om på acc(rød) og strøm(gul).
Begynner å bli noen år siden Volkswagen, Audi, Skoda og Seat sluttet med ACC i bilene, så det hadde jo vært trivelig om ekspertpanelene bortover oppgraderte kunnskapen sin litt snart. ;)

Men hva skulle vi da pratet om på dette forumet... :D

Alt du trenger er et CanBus-interface, som gir deg de kablene du trenger. All denne infoen har de siste årene gått som datasignaler i et nettverk hvor originalradioen er et av punktene nettverket svinger innom, og derfor må det installeres en "simulator" som kan hente ut det den nye radioen trenger av "analoge" signaler.

Pris 1000-1500,- avhengig av om du har rattfjernbetjening eller ikke. Der får du også en kabel til håndbrekket. CanBus-ledningene sitter i klossen fra bilen bak spilleren (Can-H/Can-L).

4_073skjema_650.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider