omegaen Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 har fått en liten lekkasje fra pakning mellom manifoil og sylenderene. har bestilt ny pakning på opel som er på veg:) lurte bare på hva som er enkleste måte å bytte den på... må hele eksosen av? eller er det bare å skru løs manifoilen og sette den på plass?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 Åssen motor? Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 2,0 16v Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegaen Skrevet August 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 Åssen motor? 2,0 16 v Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegaen Skrevet August 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 2,0 16v stemmer emil:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 Forskjellige måter å gjøre det på. Noen tar av hele manifoilen og løsner helt ned til katalysator, men jeg bare løsnet alle mutterne og trakk manifoilen så langt jeg klarte fra toppen, så fikk jeg pakningen imellom og på plass. :) Det som er lurt er å demontere EGR-ventil så du får bedre plass. Husk også at det kan være lett å knekke boltene som står i toppen, så kan være lurt å få tak i nye. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegaen Skrevet August 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 Forskjellige måter å gjøre det på. Noen tar av hele manifoilen og løsner helt ned til katalysator, men jeg bare løsnet alle mutterne og trakk manifoilen så langt jeg klarte fra toppen, så fikk jeg pakningen imellom og på plass. :) Det som er lurt er å demontere EGR-ventil så du får bedre plass. Husk også at det kan være lett å knekke boltene som står i toppen, så kan være lurt å få tak i nye. var det eg håpet på:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet August 21, 2009 Rapporter Share Skrevet August 21, 2009 Lykke til! Kan være rimelig trangt å få på plass alt, men vær forsiktig så du ikke knekker pakningen når du skrur til. Husk også at mutterne skal trekkes til i kryss hvis du skjønner. Først ene hjørnet så i kryss som i en X på en måte :p Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolffuz Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 kan jeg spørre i samme tråd om hvordan jeg skal gå fram for å bytte eksospakningen på min 3,0 V6? pakningen på høyre side når du sitter i bilen(samme side som luftfilterboks) takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 kan jeg spørre i samme tråd om hvordan jeg skal gå fram for å bytte eksospakningen på min 3,0 V6? pakningen på høyre side når du sitter i bilen(samme side som luftfilterboks) takker for svar De er litt mere tricky de 3 liter v6`erne,,,Men heldigvis skulle du skifte den på den rette siden, høyre. Den er grei å skifte, bare løsne på messing,mutterne og dra av manifoilen, men seff ogsp løsne fra eksos, men den på venstre, som jeg skal skifte snart, den går ikke an å ta av så lenge motoren sitter i bilen, pga det er trangt der. Man må enten ta av venstre topp eller jekke hele motoren ut av bilen, heheh iallefall i følge HAYNES boka. Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolffuz Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 okei, så det er egentli ikke så mye arbeid som det ser ut til? har en kar som sa han kunne fikse det for 1000spenn, er det dyrt? huff, du får ha lykke til;o btw, har du manuell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 Prøv selv og spar penga, så lærer du i samme slengen ;) Er ikke så vanskelig. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolffuz Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 ja fikk litt lyst til det når han forklarte hvordan det skulle gjøres over her, trur nok kanskje jeg gjør det selv, skrur en del på fritiden så må nok få til detta ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 okei, så det er egentli ikke så mye arbeid som det ser ut til? har en kar som sa han kunne fikse det for 1000spenn, er det dyrt? huff, du får ha lykke til;o btw, har du manuell? hehe i mine øyne er det dyrt når en kan fixe det selv :) Om jeg har manuell? såklart :) Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolffuz Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 er det ombygd eller orginalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.