Gå til innhold

manifold pakning

Ranger emnet


omegaen

Anbefalte innlegg

Forskjellige måter å gjøre det på. Noen tar av hele manifoilen og løsner helt ned til katalysator, men jeg bare løsnet alle mutterne og trakk manifoilen så langt jeg klarte fra toppen, så fikk jeg pakningen imellom og på plass. :) Det som er lurt er å demontere EGR-ventil så du får bedre plass. Husk også at det kan være lett å knekke boltene som står i toppen, så kan være lurt å få tak i nye.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige måter å gjøre det på. Noen tar av hele manifoilen og løsner helt ned til katalysator, men jeg bare løsnet alle mutterne og trakk manifoilen så langt jeg klarte fra toppen, så fikk jeg pakningen imellom og på plass. :) Det som er lurt er å demontere EGR-ventil så du får bedre plass. Husk også at det kan være lett å knekke boltene som står i toppen, så kan være lurt å få tak i nye.

 

var det eg håpet på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg spørre i samme tråd om hvordan jeg skal gå fram for å bytte eksospakningen på min 3,0 V6? pakningen på høyre side når du sitter i bilen(samme side som luftfilterboks) takker for svar

 

De er litt mere tricky de 3 liter v6`erne,,,Men heldigvis skulle du skifte den på den rette siden, høyre. Den er grei å skifte, bare løsne på messing,mutterne og dra av manifoilen, men seff ogsp løsne fra eksos, men den på venstre, som jeg skal skifte snart, den går ikke an å ta av så lenge motoren sitter i bilen, pga det er trangt der. Man må enten ta av venstre topp eller jekke hele motoren ut av bilen, heheh iallefall i følge HAYNES boka.

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, så det er egentli ikke så mye arbeid som det ser ut til? har en kar som sa han kunne fikse det for 1000spenn, er det dyrt? huff, du får ha lykke til;o btw, har du manuell?

 

hehe i mine øyne er det dyrt når en kan fixe det selv :)

Om jeg har manuell? såklart :)

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår