Gå til innhold

- Effektanlegg til BMW E34 -

Ranger emnet

zibiri

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål om effekt anlegg til 520i/525i.

Har sett litt forskjellig, men mest på http://www.schmiedmann.no, men en ting jeg ser er det at enten du velger effektanlegg i komplett system eller du velger bare effektbakpotte, så er prisen den samme?

Og selfølgelig så ville jeg valgt det som det var mest brutal lyd i. Så naboen blir vekt opp av senga hver gang jeg starter opp bilen. Og ikke minst når jeg gir på da :)

Så hva gir best lyd av bakpotte og komplettsystem? Og hva er generell forskjell mellom disse to?

Vill jeg merke noe generell forskjell i effekten i bilen, akeselerasjon for eksempel. Hørt at det hjelper om man bytter til KN Filter også?

Finnes det noen lettere måte og få tak i anlegg, som f.eks Mekonomen?

Og ikke minst om det går ann og sette på selv, har mulighet for verksted, men om det dreier seg om mer avansert og sveising og dritt så må han på verksted. Dyyrt? :)

Blei sikkert litt mye tekst, men håper på noen informante svar. Takk B-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull med effektøkning når du bare bytter eksos og/eller luftfilter. Du får bedre følelse av et gjennomført anlegg mere brøl. Bare bytte lyddempern blir litt som å fise gjennom en ropert. Skal du ha effekt og lyd så må Motoren trimmes (nytt luftfilter, nytt insug, ny elektronikk insprut og tenning, porting av topp, eksosgrenrør og karnsje mere til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosen kan du sette på selv. Du kan jo høre med selgeren om du må tilpasse eksosen, eller om den er helt ferdig lagd. Å sveise det sammen er lett, det viktigste er bare her at du sliper av en skråkant på eksosdelene der de går sammen, så det blir en god og tett sveis. Ellers er det jo fint å ha en kammerat som kan hjelpe deg med å holde.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider