Gå til innhold

Fjuskproblemer med B230A

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har en b230A, med garantert 100% feiljustert forgasser..

 

Problemet er når jeg kjører normalt rolig og holder jevn gass på 2100rpm... Om jeg da gir flat pedal, begynner den å fjuske som bare det, hoppe å skyte og mer til..

 

Hva kan være galt? Har skrudd meg grønn på den skruen midt under forgassseren, men har aldri blitt noe bedre.

 

Tenningsanlegget skal være forholdsvis nytt, så det er neppe problemet. Vil tippe at synderen er forgasseren..

 

Er forresten rød kork på forgasseren.. Hørt at det skal være noen form for økonomiforgasser..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en b230A, med garantert 100% feiljustert forgasser..

 

Problemet er når jeg kjører normalt rolig og holder jevn gass på 2100rpm... Om jeg da gir flat pedal, begynner den å fjuske som bare det, hoppe å skyte og mer til..

 

Hva kan være galt? Har skrudd meg grønn på den skruen midt under forgassseren, men har aldri blitt noe bedre.

 

Tenningsanlegget skal være forholdsvis nytt, så det er neppe problemet. Vil tippe at synderen er forgasseren..

 

Er forresten rød kork på forgasseren.. Hørt at det skal være noen form for økonomiforgasser..?

 

Tett flottørhusventilasjon?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilasjonen der skal være ganske grei egentlig. Klarer fint å blåse gjennom, så vil tro den ikke er tett..

 

Finnes det noen "grunninnstillinger" på blandeskruen midt under f.eks? Hvilken vei må jeg skru for å gi den mer/mindre bensin?

 

Finnes det grunninnstillinger på de andre skruene?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen "grunninnstillinger" på blandeskruen midt under f.eks? Hvilken vei må jeg skru for å gi den mer/mindre bensin?

 

Finnes det grunninnstillinger på de andre skruene?

 

Mener at grunninstillingen er 2runder ut på blandeskruen. Skru ut fo rå få mer bensin og inn for mindre.

 

Men jeg har mer tro på flottørnivået, siden du ikke får justert bort dette med blandeskruen.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du mer tro på flottørnivået?

 

Den motoren gasseren satt på, gikk KLOKKErent..Litt tull ved kaldstart, men ellers var den suveren..

Å så satte jeg den gasseren på min motor, startet opp, men fikk den ikke til å gå helt rent. Justerte litt på tenninga, ble bedre, men ikke helt, åsså justerte jeg på den skruen på innsuget, og den øverst på forgasseren mot innsuget, uten hell. Begge disse er helt innskrudd nå mener jeg.

 

Skrudde også på den midt under, og etter alt dette, har jeg aldri fått den fin igjen.. :(

 

Bytte gasser hjelper lite, da alle gasserene jeg har er ødelagt på ett eller annet vis. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår