esbandos Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 Hei. Har en b230A, med garantert 100% feiljustert forgasser.. Problemet er når jeg kjører normalt rolig og holder jevn gass på 2100rpm... Om jeg da gir flat pedal, begynner den å fjuske som bare det, hoppe å skyte og mer til.. Hva kan være galt? Har skrudd meg grønn på den skruen midt under forgassseren, men har aldri blitt noe bedre. Tenningsanlegget skal være forholdsvis nytt, så det er neppe problemet. Vil tippe at synderen er forgasseren.. Er forresten rød kork på forgasseren.. Hørt at det skal være noen form for økonomiforgasser..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 Hei. Har en b230A, med garantert 100% feiljustert forgasser.. Problemet er når jeg kjører normalt rolig og holder jevn gass på 2100rpm... Om jeg da gir flat pedal, begynner den å fjuske som bare det, hoppe å skyte og mer til.. Hva kan være galt? Har skrudd meg grønn på den skruen midt under forgassseren, men har aldri blitt noe bedre. Tenningsanlegget skal være forholdsvis nytt, så det er neppe problemet. Vil tippe at synderen er forgasseren.. Er forresten rød kork på forgasseren.. Hørt at det skal være noen form for økonomiforgasser..? Tett flottørhusventilasjon? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 Ventilasjonen der skal være ganske grei egentlig. Klarer fint å blåse gjennom, så vil tro den ikke er tett.. Finnes det noen "grunninnstillinger" på blandeskruen midt under f.eks? Hvilken vei må jeg skru for å gi den mer/mindre bensin? Finnes det grunninnstillinger på de andre skruene? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 bytt gasser;) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 Finnes det noen "grunninnstillinger" på blandeskruen midt under f.eks? Hvilken vei må jeg skru for å gi den mer/mindre bensin? Finnes det grunninnstillinger på de andre skruene? Mener at grunninstillingen er 2runder ut på blandeskruen. Skru ut fo rå få mer bensin og inn for mindre. Men jeg har mer tro på flottørnivået, siden du ikke får justert bort dette med blandeskruen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle3 Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 Skru av gassern og sett på ny og så knuser du den gamle med slegge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 Hvorfor har du mer tro på flottørnivået? Den motoren gasseren satt på, gikk KLOKKErent..Litt tull ved kaldstart, men ellers var den suveren.. Å så satte jeg den gasseren på min motor, startet opp, men fikk den ikke til å gå helt rent. Justerte litt på tenninga, ble bedre, men ikke helt, åsså justerte jeg på den skruen på innsuget, og den øverst på forgasseren mot innsuget, uten hell. Begge disse er helt innskrudd nå mener jeg. Skrudde også på den midt under, og etter alt dette, har jeg aldri fått den fin igjen.. :( Bytte gasser hjelper lite, da alle gasserene jeg har er ødelagt på ett eller annet vis. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 22, 2009 Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 Hvis motoren du henta gasseren fra gikk klokkerent, så er vel ikke gasseren problemet? Uansett, om jeg ikke tar mye feil så skal tomgangsskruens grunninnstiling være helt inn, for så å skru den 3 1/4 omdreining ut. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2009 Har tenkt tanken selv også, men motoren min gikk jo fint før jeg bytta forgasser.. (Den gamle tok fyr).. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2009 bump.... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.