Gå til innhold

Golf iv henger på giret??

Ranger emnet

lilsaint

Anbefalte innlegg

Har en golf gti 99mod.

var ute å kjørte en tur, før jeg stoppet på rødt lys.

i det jeg skulle kjøre igjen så ville den ikke gå fremover eller bakover virker som den henger på gir eller noe.

så begynte det å renne olje mellom girkassa og motor'n.

bilen rikket seg ikke så måtte ringe vei hjelp

Noen som har noen anelse hva det kan være?

Har prøvd å dyttte bilen når den står i fri men den flytter seg ikke. den bare henger seg på giret?

girenen som er låst?

må jeg bytte girkasse?

evt noen som har en billlig kasse.?

takk for alle svar.

Endret av lilsaint

Golf Iv gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girkassa har røket... helt sikkert DUU,DUW eller noe som er koden på kassa di:) kjent problem... se på hellsteno.se.. de har fabriksnye kasser som er forsterka. kassa mi har røket så jeg bestiller ny derfra....finnes ikke brukte DUU-kasser.. er renska for dem:P

jeg har holdt på å styra fælt for å finne anna kasse som kanskje kan passe uten at det er DUU men gidder ikke brukje flere tusen på ei brukt kasse så passer den ikke eller den ryker siden den er brukt liksom... det som skjer er at den tappen som sitter mellom diffen og kassa slår hull inn til clutch huset og all giroljen renner ut... ligger sikkert noe deler i kassa\diffen som gjør at den ikke vil gå rundt.

kjedli greier og dyrt i tillegg.. tror det ble rundt 12-13 000 for ny kasse fra sverige, å om du ikke bytter selv blir det enda dyrere... tror jeg brukte rundt 2,5 time å ta ut kassa på min bora(som er samme som golf 4)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider