Gå til innhold

eu kontroll, trenger litt hjelp

Ranger emnet

ted_at

Anbefalte innlegg

Har nylig hatt min gamle Toyota Carina II DX 85mod på eu kontroll. Fikk noen 2'er feil og tenkte at disse skal jeg prøve å fikse disse selv, men trenger litt hjelp på veien.

Dette er mine 2'er feil:

- Nærlys- feil innstilling

Hvordan kan jeg fikse dette uten å gå innom et verksted?

- El. ledninger mangler klarming i motorrom, relee

Hva betyr mangler klamring i motorrom? relee?

- Elektrisk ledningsnett; motorvarmekabel i motor rom løs

Har defa anlegg. Noen tips til hvordan jeg kan feste denne?

- Bilbeleter- feil ved rulle/lås; venstre foran

Noen som vet hvor jeg kan få tak i denne delen?

Takker for alle svar, og tar gjerne imot tips på hvordan jeg kan få løst dette. Kan også ta bilder av motorrom hvis det skulle gjøre det lettere for dere å svare meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyset stiller du selv, det er skruknotter som regel på baksiden av lyktehuset.

ledninger skal ikke ligge løst, de fester du med strips, gjelder også motorvarmerledning (regner med det er hva de mener med klammring).

stikk på dynga og kjøp hele beltet der, er enkelt og bytte.

pål

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Opel Insignia sport tourer 2009

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg ei pakke med strips og strips ledningene fast.

Be dem justere lysa ved etterkontrollen, er det en ok plass får du dette som service, dette var flisespikk, justere lys er gjort på 2 min når lysjusteringsapparatet er framme, manglende klamring av motorvarmerkabel er jo inge korrekt mangel da den ikke er en del av bilens elektiske anlegg. den iste kabelen kan det nok være noe i, men føler at du har vært en plass der de gjerne vil ha betalt av deg 2 ganger.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nyskjerrig bare.

Hvilke punkt har de oppført dette på:

De har åpenlyst laget egne kommentarer, for dette er noe man ikke finner på et kontrollskjema.

Pass bare på at det ser ryddig ut i motorrommet, og at ingenting henger og slenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Skal prøve ikveld å stille lysene selv og imorgen er det ut å kjøpe strips.

Det kan nok være at de vil prøve å ta betalt fra meg 2 ganger, hadde samme følelsen etter at jeg hadde vært hos de. Forhåpentligvis er de såpass reale at de kan justere lysene for meg på etterkontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nyskjerrig bare.

Hvilke punkt har de oppført dette på:

De har åpenlyst laget egne kommentarer, for dette er noe man ikke finner på et kontrollskjema.

Pass bare på at det ser ryddig ut i motorrommet, og at ingenting henger og slenger.

De satt begge som 2'er feil :( skal ta en real rydderunde med motorrom imorgen etter at jeg har kjøpt strips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært artig om du tok bilde av den manglende klamringa, bare for å se an hvor kjipe de er eller om det er rett.

Uansett så er ikke motorvarmerkabel en del av bilens ledningsnett, er ikke tilkoblet bilens 12V. anlegg, og kan i beste fall skrives som melding til eier, ikke mangel. det ville jeg nevnt for dem.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå stripset fast det meste av ledninger, og stripset fast motorvarmekabelen til vannslangen som går til motoren. Har også isolert en ledning med bruntape som jeg ikke vet hvor hører hjemme (går ifra defa anlegget), den var kuttet av. Litt småpjusk igjen, men regner med at jeg er ferdig med det imorgen. Alt av ledninger som jeg har stripset hittil tilhører defa anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider