Gå til innhold

Nye fangere til mazda 323

Ranger emnet

Gloms

Anbefalte innlegg

Har planer om å senke, lakke og sette på nye fangere på min mazda 323F fra 96.

Har titta mye rundt og ringt mange høggere, men virker som det er vanskelig å få tak i fangere til bilen. Er samme hvilken farge de har når jeg skal lakke uansett, men får fortsatt ikkeno napp.

Har også titta litt på styling fangere. Fra Bsbildeler blant annet. Problemet der er at prisen kan bli litt vell stiv.

Så det jeg lurer på er om det er noen her som vet om et bra sted hvor jeg kan få originale fangere, eller en butikk hvor jeg kan kjøpe styling fangere. I Oslo omegn. Er de veldig mye billigere på dette i Sverige? I så fall hvor burde jeg dra?

Takker for svar :)

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.realcar.no/ har også noe. Men det koster å være kar. Fangere og skjørt ligger på 2-4000 hver. Så du må nok regne iallefall 10 lapper for styling.

Men et tips er og beholde de orginale de orginale fangerene på bilen. Få den 100% strøken, justerbart senkesett (justeres til 1mm klaring mellom skjerm og dekk) og få på noen 17-18" felger. Så fikser du nye rustfrie slissa bremser (slik at det ser bedre ut med felgene), nye calippere og effekt eksosanlegg (ferrita ellerno).

1,5 liters motor? Blir feil med masse vill drifting plast på en slik bil. Det er kun skyline, rx7, 200sx, 350z og lignende som skal ha stylingplast montert.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig opptatt av at det nødvendigvis MÅ være styling. De originale funker de og, men det som er greia er at de originale som sitter på nå er ødelagt. Sprekt, og jeg ekke keen på å begynne med plastikksveis og div. for å fikse de. Da er det like greit å kjøpe nye.

Eksosanlegg kommer etter at jeg har lakka og senka bilen ;)

Noen som vet om hvor jeg kan få tak i billige originale fangere da? I Oslo omegn. Behøver jo ikke være originale, så lenge de er billige og ser greie ut.

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig opptatt av at det nødvendigvis MÅ være styling. De originale funker de og, men det som er greia er at de originale som sitter på nå er ødelagt. Sprekt, og jeg ekke keen på å begynne med plastikksveis og div. for å fikse de. Da er det like greit å kjøpe nye.

Eksosanlegg kommer etter at jeg har lakka og senka bilen ;)

Noen som vet om hvor jeg kan få tak i billige originale fangere da? I Oslo omegn. Behøver jo ikke være originale, så lenge de er billige og ser greie ut.

Aaah, hvis de gamle er dårlige så ville jeg gått for noen moderate stylingfangere. Disse er billige og gjør bilen litt freshere. Brukte hos huggern (feks http://www.nbfbildeler.no/ og http://www.bruktbildeler.com/FinndelSokeside.aspx?enc=wk1dK+Hb/qO6KtQnsJ/IWg==) koster gjerne 1500-2000kr.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får jo tak i fangere hos Mazda, Mekonomen, Meca og Veng så lang jeg vet. Synes ikke det var så dyrt for en ny fanger hos Veng til min suzuki swift. de låg vel på noe rundt 1500,- hvis jeg ikke er helt på tryne.

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider