Gå til innhold

Vectra B vill ikkje starte:(

Ranger emnet


Tom Andre

Anbefalte innlegg

Skulle starte Vectraen min idag, som eg kjøpte for 1 veke siden.

Men da eg vreid om tendinga starta den i 1 sekund, so fjuska den ettpar takte, åso va de stopp. Er ikje noke bil expert, men når eg prøvde å starte den i gjenn virka de som om der ikje var noke koprisjon. Noken som har ide om ka det kan vere? og kor mykje de vil koste?:( Det er en 1996 mod, 2.0 16v bensin, som er gådd 192000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,hørtes rart ut, kompresjon er det nok,den forsvinner ikke av seg selv sånn plutselig, men du må bare sjekke først om det er gnist i pluggene. Er det gnist kan du sjekke om det kommer bensin til motoren, vectra B er mye plaget med bensinpumpa. Dette er værtfall noe å begynne med. Kan være mye annet også men må sjekke gnist å bensin først får å evt utelukke det.

Opel Vectra 1.7 TD

 

Audi 100 2.2 Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa sitter i tanken, så det var nok ikke den du hørte. Hvis det var elektrisk summing av noe slag kunne det f.eks. være tomgangsregulatoren du hørte.

Bensinpumpa skal gå noen sekunder når man skrur på tenningen uten å starte. Det kan være mulig å høre på utsiden av bilen.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det kan være ganske sikert at ledningsnettet til styreenhenten har blitt grilla(type kortslutta)

 

hadde samme prob med bilen min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skulle starte Vectraen min idag, som eg kjøpte for 1 veke siden.

Men da eg vreid om tendinga starta den i 1 sekund, so fjuska den ettpar takte, åso va de stopp. Er ikje noke bil expert, men når eg prøvde å starte den i gjenn virka de som om der ikje var noke koprisjon. Noken som har ide om ka det kan vere? og kor mykje de vil koste?:( Det er en 1996 mod, 2.0 16v bensin, som er gådd 192000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår